Wojna, obraz, propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 232 s. |
Wymiar: | 170x245 mm |
EAN: | 9788379690671 |
ISBN: | 978-83-7969-067-1 |
Data: | 2014-05-14 |
Opis książki:
Po książkę warto sięgnąć przynajmniej z trzech powodów. Po pierwsze dlatego, że pokazuje ona efektywność i przydatność analiz wizualnych w rozumieniu życia społecznego, ich użyteczność w uprawianiu, zwłaszcza współczesnej, socjologii. Po drugie dlatego, że jest ona doskonałym kompendium wiedzy na temat propagandy wizualnej, pokazuje jej historyczne przykłady i współczesne rozwinięcia, a także to, jak bardzo ten rodzaj komunikatów przenika codzienność, jak jest on wszechobecny i to w każdym z możliwych do pomyślenia aspektów życia społecznego. Po trzecie dlatego, że czytelnik znajdzie w książce wiele trudnych do pozyskania informacji na temat ikonicznych przedstawień wojny obecnych w zachodniej kulturze wizualnej, słabo dotąd rozpoznane przykłady kampanii propagandowych z przeszłości, a także wiele niezwykle trafnych interpretacji współczesnych przekazów o charakterze perswazyjnym.
Książka "Wojna, obraz, propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych" - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 232 stron i została wydana w 2014 r.