Własność medialna i jej wpływ na pluralizm oraz niezależność mediów
Beata Klimkiewicz
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 98 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788323319603 |
ISBN: | 83-233-1960-X |
Data: | 2005-11-08 |
Opis książki:
Media zajmują kluczowe miejsce w sferze publicznej. Jej jakość zależy od pluralizmu i niezależności perspektyw, z których patrzymy na problemy wspólne. Kwestia własności częstokroć decyduje o usytuowaniu mediów w systemie demokratycznym, sposobie ich funkcjonowania, a także roli w społeczeństwie. Niniejsze opracowanie przedstawia zarys struktury własności medialnej w Polsce, nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej i krajach Europy Południowo-Wschodniej. W szczególności omówiono aspekty regulacyjne, mechanizmy implementacji, prywatyzację, zewnętrzny i wewnętrzny pluralizm mediów oraz problematykę niezależności dziennikarskiej. Książka jest wynikiem wspólnego projektu badawczego, przeprowadzonego pod kierunkiem Instytutu Pokoju w Lublanie.
Książka "Własność medialna i jej wpływ na pluralizm oraz niezależność mediów" - Beata Klimkiewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 98 stron i została wydana w 2005 r.