Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Elipsa |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 450 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788371519543 |
ISBN: | 978-83-7151-954-3 |
Data: | 2014-10-09 |
Opis książki:
Tematem książki są standardy i przekonania moralne polskich menedżerów i przedsiębiorców, dwóch grup społeczno-zawodowych, których podstawową rolą w społecznym podziale pracy jest organizacyjne przywództwo.Przedmiot analizy stanowią elementy kształtującego się etosu obu grup, rozumianego jako charakterystyczne ideały, standardy postępowania i kolektywne reprezentacje moralne, określające sposób postrzegania, wartościowania i reakcji w sytuacjach zawodowych. Za podjęciem tej problematyki kryje się przekonanie, że wzorce i wyobrażenia moralne osób wykonujących funkcje przywódcze w organizacjach gospodarczych mają wpływ nie tylko na praktykę zarządzania tymi organizacjami, lecz także na ogólny kształt stosunków władzy w społeczeństwach współczesnych, w których sformalizowane standardy etyczne stają się coraz ważniejszym elementem regulacyjnym. Badając moralne przekonania decydentów organizacyjnych badamy jeden z istotnych składników kulturowego kontekstu stosunków władzy.
Fragment Wstępu
Książka "Władza a moralny wymiar przywództwa" - Jerzy Szczupaczyński - oprawa miękka - Wydawnictwo Elipsa. Książka posiada 450 stron i została wydana w 2013 r.