pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wizerunki międzynarodowe Rosji

Autor książki:

Stanisław Bieleń

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 304 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788375452815
ISBN: 978-83-7545-281-5
Data: 2012-03-13
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rosja swoją tajemniczością, syndromemoblężonej twierdzy", podejrzliwością i brakiem szczerości przypomina swoje poprzednie wcielenia ustrojowe, ale jednocześnie dowodzi ogromnej determinacji zmian. Nadal pozostaje trudnym partnerem wielu państw, z utrwalonymi uprzedzeniami, różnymi pochopnymi pomysłami strategicznymi, konfliktami interesów i dysfunkcjonalną kulturą instytucjonalną, ale jest jednocześnie państwem europejskim, tak pod względem mentalnym i kulturowym, jak również dokonywanych wyborów strategicznych i cywlizacyjnych. Współczesna Rosja nie jest ideologicznym wrogiem Zachodu. Nie akceptuje wprawdzie wszyctkich zachodnich wartości i reguł gry, zastrzegając sobie prawo soswoistej" ich interpretacji, ale tendencja jej rozwoju jest jednoznaczna - staje się państwem kapitalistycznym, które dojrzewa również do przemian demokratycznych (...).

W analizach zwrócono uwagę na złożoność uwarunkowań wizerunków międzynarodowych Rosji, wskazując na wpływ stereotypów, mitów, uprzedzeń fałszywych opinii i negatywnych nastawień. W odbiorze Rosji typowe są selektywne i tendencyjne interpretacje, uproszczenia i schematyczność, będące często wynikiem rozmaitych manipulacji i zwykle ignorancji. Wizerunki Rosji występujące w różnych państwach i regionach są różne, ale dałoby się znaleźć wiele cech spójnych, czy powtarzających się. W zasadzie wszędzie Rosja jest postrzegana jako panstwo o statusie mocarstwowym, z jądrowymi i surowcowymi atrybutami potęgi. Ze względu na historyczne dziedzictwo oraz pretensje do zajmowania strefyuprzywilejowanych" interesów jest także często kwalifikowana jako mocarstwo o ambicjach imperialnych.

Książka "Wizerunki międzynarodowe Rosji" - Stanisław Bieleń (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2011 r.