pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wizerunek Niemiec i Niemców wśród Polaków. Perspektywa psychologiczna i marketingowa

Autor książki:

Oleg Gorbaniuk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 196 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373639973
ISBN: 978-83-7363-997-3
Data: 2012-06-25
18.43 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 7 dni

Opis książki:

Das Bild Deutschlands und der Deutschen unter Polen. Die psychologische und marketing Perspektive

W rozdziale pierwszym, na podstawie literatury przedmiotu, przeanalizowano zakres najważniejszych pojęć stanowiących przedmiot badań opisany w kolejnych rozdziałach pracy. Przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat wizerunku Niemiec i Niemców oraz omówiono zalety i wady dotychczas stosowanej metodologii badań wizerunku i stereotypów narodowych. W rozdziale drugim ukazano najważniejsze problemy badawcze, opisano metodę badań skojarzeń z państwem i narodem niemieckim, procedurę taksonomii skojarzeń oraz analizę badań jakościowych. Ich wyniki stały się punktem wyjścia dla konstrukcji narzędzi służących do badań ilościowych i jakościowych wizerunku i osobowości Niemiec w rozdziale trzecim oraz wizerunku narodu i stereotypu Niemców w rozdziale czwartym. W rozdziale piątym zreferowano wyniki zrealizowanych badań oraz określono kierunki przyszłych badań nad wizerunkiem Niemiec i Niemców wśród Polaków. (ze Wstępu)

Książka "Wizerunek Niemiec i Niemców wśród Polaków. Perspektywa psychologiczna i marketingowa" - Oleg Gorbaniuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 196 stron i została wydana w 2009 r. Cena 18.43 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

1. Wizerunek kraju
1.1. Wizerunek kraju: definicja konstruktu i terminy pokrewne
1.2. Czynniki kształtujące wizerunek kraju
1.3. Typy wizerunku kraju i jego funkcje
1.4. Metody badania wizerunku kraju
1.4.1. Badanie wolnych skojarzeń
1.4.2. Metody ilościowe
1.5. Komponenty wizerunku i skale do pomiaru percepcji krajów
1.6. Wizerunek a osobowość kraju
1.7. Wizerunek kraju, wizerunek narodu a stereotyp narodowy
1.8. Wizerunek Niemiec i Niemców wśród Polaków
1.9. Stereotyp Niemca wśród Polaków

2. Taksonomia skojarzeń z Niemcami: badania jakościowe
2.1. Problemy badawcze i strategia badań
2.2. Metoda
2.2.1. Kwestionariusz wywiadu
2.2.2. Osoby badane i procedura badań
2.2.3. Taksonomia skojarzeń ogólnych z państwem i narodem niemieckim
2.2.4. Taksonomia skojarzeń osobowych z państwem i narodem niemieckim
2.4. Analiza struktury skojarzeń z państwem niemieckim
2.5. Analiza struktury skojarzeń z narodem niemieckim
2.6. Analiza struktury skojarzeń osobowych związanych z państwem i narodem niemieckim

3. Wizerunek państwa niemieckiego: badania ilościowe
3.1. Problemy badawcze
3.2. Metoda
3.2.1. Kwestionariusz
3.2.2. Osoby badane
3.2.3. Procedura badań
3.3. Wizerunek państwa niemieckiego
3.3.1. Struktura wizerunku Niemiec
3.3.2. Społeczno-demograficzne uwarunkowania wizerunku Niemiec
3.3.3. Typy wizerunków Niemiec
3.4. Symboliczny wizerunek Niemiec
3.4.1. Struktura cech osobowych przypisywanych państwu niemieckiemu
3.4.2. Skala do badania symbolicznego wizerunku Niemiec
3.4.3. Uwarunkowania symbolicznego wizerunku Niemiec i jego wpływ na postawę wobec kraju
3.4.4. Konfiguracje cech osobowych przypisywanych państwu niemieckiemu
3.5. Ocena państwa niemieckiego na tle innych krajów
3.6. Wizerunek kraju a ocena jakości niemieckich produktów

4. Wizerunek narodu niemieckiego: badania ilościowe
4.1. Problemy badawcze
4.2. Metoda
4.2.1. Kwestionariusz
4.2.2. Osoby badane i procedura badań
4.3. Wizerunek narodu niemieckiego
4.3.1. Struktura wizerunku narodu niemieckiego
4.3.2. Społeczno-demograficzne uwarunkowania wizerunku narodu niemieckiego
4.4. Stereotyp Niemców
4.4.1. Struktura osobowego wizerunku Niemców
4.4.2. Skala do badania stereotypu Niemców
4.4.3. Korelaty cech osobowości przypisywanych narodowi niemieckiemu
4.4.4. Typy stereotypów Niemców
4.5. Ocena narodu niemieckiego na tle innych krajów
4.6. Wizerunek narodu a ocena jakości produktów niemieckich

5. Wnioski końcowe

Literatura cytowana
Summary
Spis tabel
Spis wykresów
Załączniki


INHALTSÜBERSICHT

1. Einführung

2. Theoretische Voraussetzungen und Forschungsprobleme

3. Assoziationen mit dem deutschen Staat und der deutschen Nation: qualitative Untersuchungen
3.1. Methode
3.1.1. Interview-Fragebogen
3.1.2. Untersuchte Personen und Untersuchungsprozedur
3.1.3. Die Prozedur der Taxonomie der Assoziationen mit dem Land
3.2. Analyse der Ergebnisse der qualitativen Untersuchungen

4. Struktur und Stärke der Assoziationen mit dem deutschen Staat und der deutschen Nation: quantitative Untersuchungen
4.1. Methode
4.1.1. Fragebogen
4.1.2. Untersuchungspersonen
4.1.3. Untersuchungsprozedur
4.2. Analyse der Ergebnisse der quantitativen Untersuchungen
4.2.1. Deutschlandbild
4.2.2. Das Bild von der deutschen Nation
4.2.3. Ausmaße des Stereotyps der Deutschen

5. Zusammenfassung

Zitierte Literatur