pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety

Autor książki:

Małgorzata Bulaszewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Imprint Media
Rok wyd.: 2020
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 154 s.
Wymiar: 124x198 mm
EAN: 9788364299889
ISBN: 978-83-64299-88-9
Data: 2020-10-19
22.41 
Ostatni egzemplarz! pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!

O Autorce

Małgorzata Bulaszewska — kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016).

Książka "Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety" - Małgorzata Bulaszewska - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Imprint Media. Książka posiada 154 stron i została wydana w 2020 r. Cena 22.41 zł. Zapraszamy na zakupy!