Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety
Małgorzata Bulaszewska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Imprint Media |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 154 s. |
Wymiar: | 124x198 mm |
EAN: | 9788364299889 |
ISBN: | 978-83-64299-88-9 |
Data: | 2020-10-19 |
Opis książki:
Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie — wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie — niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!
O Autorce
Małgorzata Bulaszewska — kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016).
Książka "Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety" - Małgorzata Bulaszewska - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Imprint Media. Książka posiada 154 stron i została wydana w 2020 r.