Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Naukowa |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 452 s. |
Wymiar: | 130x220 mm |
EAN: | 9788377370537 |
ISBN: | 978-83-7737-053-7 |
Data: | 2013-02-26 |
60.57
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 1-3 dni
×
Opis książki:
Anne Friedberg jest wybitną badaczką audiowizualności, autorką kanonicznej dla filmoznawców i kulturoznawców książki Window Shopping. Cinema and the Postmodern. Jej nowsza praca The Virtual Window. From Alberti to Microsoft zajęła już podobne miejsce w obiegu naukowym. Jest to cenne i pionierskie opracowanie kluczowych kwestii kultury audiowizualnej doby nowych mediów. W spójnej i scalającej perspektywie obejmuje koncepcje opracowane na przestrzeni kilkuset lat - od Albertiego aż po czasy nam współczesne. Wyprowadzona z tradycji renesansowej pojemna metafora okna odnosi do szerokiego spektrum zjawisk kultury wizualnej kina, telewizji i monitora komputerowego. Jest to fascynująca relacja z teorii i praktyki stosowania okien i ekranów jako wizualnych metafor. Książka lokuje się na przestrzeni kilku dyscyplin humanistycznych. W dyskursie na temat współczesnej kultury wizualnej przywołuje kolejno pojęcia i koncepcje Kartezjusza, Heideggera, Bergsona i Virilia. Mamy tu wiedzę z zakresu cultural studies, filozofia spotyka się z tekstami audiowizualnymi, medioznawstwo z filmoznawstwem oraz z wiedzą o telewizji. Nie brak tu historii sztuki, szczególnie malarstwa i architektury, wreszcie wiedzy o technologiach informacyjnych, Internecie, konstrukcji stron www.Książka "Wirtualne okno. Od Albertiego do microsoftu" - Anne Friedberg - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Naukowa. Książka posiada 452 stron i została wydana w 2013 r. Cena 60.57 zł. Zapraszamy na zakupy!