Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych. Seria: W PRL
Patryk Pleskot
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | TRIO |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 208 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788374361354 |
ISBN: | 978-83-7436-135-4 |
Data: | 2007-10-12 |
Opis książki:
Analiza wchodzenia nowego medium jakim w latach 60. była telewizja w polski system mediów masowych wówczas nazywanych środkami masowej informacji i propagandy. Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem ogromnie ważnym z punktu widzenia historyków - a mianowicie związkiem telewizji z życiem społeczeństwa. O ile prasa radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy to telewizja rozwijała się spontanicznie z inicjatywy oddolnej - inżynierów dziennikarzy radiowych. Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.
Książka "Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych. Seria: W PRL" - Patryk Pleskot - oprawa miękka - Wydawnictwo TRIO. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2007 r.