pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej

Autor książki:

Beata Gromadzka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 284 s.
Wymiar: 175x240 mm
EAN: 9788323220107
ISBN: 978-83-2322-010-7
Data: 2009-10-02
Cena wydawcy: 34.60 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tytuł książki wskazuje na rolę ucznia w procesie świadomego odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych. Opisane kierunki pracy dydaktycznej nie są ograniczone do ram przedmiotu język polski, a przedstawiony materiał wykracza poza jego granice. Wiele uwagi autorka poświęca przekazom obrazowym i słowno-obrazowym w podręcznikach do kształcenia literackiego i na lekcjach języka polskiego. Rozdział Słowo i obraz w podręcznikach szkolnych do kształcenia literackiego zawiera analizę dwóch projektów podręczników To lubię! oraz Przeszłość to dziś. Drugi podręcznik jest ukazany jako rozwiązanie edytorskie odwołujące się do obrazu w celach motywacyjnych.
Kolejne rozdziały książki: Symbolika gestów i znaków; Ilustracja książkowa; Historyjka obrazkowa i komiks; Fenomen fotografii -zawierają omówienie różnych tekstów kultury popularnej i wysokoartystycznej, które dobrane zostały ze względu na swoje szczególne walory w kształtowaniu sprawności odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych.

Książka "Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej" - Beata Gromadzka - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 284 stron i została wydana w 2009 r.

Spis treści:

Wprowadzenie

Część II. ROZPOZNANIA

1. Miejsce przekazów obrazowych i słowno-obrazowych w kulturze symbolicznej
2. Obraz i słowo w tradycji i współczesności dydaktyki polonistycznej
3. Obraz i słowo w podręczniku szkolnym do kształcenia literackiego

Część II. W STRONĘ PRAKTYKI

4. Edukacja wizualna. Założenia. Projekt
5. Edukacja wizualna na lekcjach języka polskiego
5.1. Symbolika gestów, przedmiotów i znaków. Od informacji do symbolizacji
5.2. Ilustracja książkowa jako wprowadzenie do przekazu werbałno-ikonicznego
5.3. Historyjka obrazkowa i komiks jako wprowadzenie do narracji intermedialnej
5.4. Od poezji wizualnej do hipertekstu. Rola słowa i obrazu w społeczeństwie cyfrowym
5.5. Fenomen fotografii. Od zdjęcia w albumie rodzinnym do fotografii prasowej
5.6. Teksty i obrazy. Rola relacji utwór literacki - dzieło sztuki w edukacji wizualnej na lekcjach języka polskiego

Podsumowanie

Bibliografia

Indeks osobowy

Seeing - understand. Teaching of Polish language and culture facing visual education (Summary)