pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce

Autor książki:

Anna Bujnowska, Bożena Sidor-Piekarska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 292 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788380610316
ISBN: 978-83-8061-031-6
Data: 2015-06-25
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka opisuje wspomaganie rozwoju dziecka we wczesnym rozwoju w teorii i praktyce.

Książka "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce" - Anna Bujnowska, Bożena Sidor-Piekarska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 292 stron i została wydana w 2015 r.

Spis treści:

Wstęp


Część I
Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Rodzina w procesie wczesnej rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością - Anna Bujnowska, Danuta Osik-Chudowolska

Specyfika oddziaływań terapeutycznych i wychowawczych w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - Bożena Sidor-Piekarska

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem i ich rodzin - Anna Prokopiak

Proces wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym - Bożena Sidor-Piekarska

Wczesna interwencja w zakresie wsparcia dzieci z uszkodzeniami słuchu oraz ich rodzin - Aleksandra Borowicz

Umiejętność widzenia i jej stymulacja u małego dziecka - Izabella Kucharczyk

Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji - Ewa Domagała-Zyśk

Czy zdolny człowiek może być szczęśliwy? Model zrównoważonego rozwoju dzieci zdolnych - Małgorzata Knopik, Tomasz Knopik

Gry dydaktyczne w kształtowaniu kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - Ewa Domagała-Zyśk

Rola ruchu i doświadczeń sensorycznych w rozwoju dziecka - Magdalena Wójcik


Część II
Rozwiązania praktyczne w procesie wczesnego wspomagania rozwoju

Metoda Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr. K. Johansena IAS w terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania słuchowego - Barbara Tomala-Chudzik

Profilaktyka opóźnionego rozwoju mowy - Instruktażowy Program Stymulujący Rozwój Mowy Małego Dziecka - Anna Kuprowska

Rola metod AAC w kształtowaniu postaw komunikacyjnych dziecka ze spektrum autyzmu - Beata Wanicka

Wczesna diagnoza audiologiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym narządem słuchu - Agnieszka Dziedzic

Wybrane metody wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym wzrokiem - Danuta Osik-Chudowolska

Dotyk w życiu małego dziecka - wskazówki do pracy z dzieckiem - Izabella Kucharczyk

Stymulacja percepcyjno-motoryczna małego dziecka w praktyce - na przykładzie pracy terapeutycznej w Centrum Diagnozy, Terapii i Rozwoju "Krok po Kroku" w Lublinie - Magdalena Wójcik

Grupy terapeutyczne dla mam i dzieci jako jedna z form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka - Beata Sokołowska

Dzienne Centrum Aktywności przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Świdniku - specyfika działalności - Magdalena Szumiata

Fundacja Wcześniak Rodzice - Rodzicom - Magdalena Sadecka-Makaruk


Część III
Z doświadczeń rodziców z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju ich dzieci

Piotr - Agnieszka S. - mama Piotra
Maciej - Natalia D. - mama Macieja
Martyna - Dorota Ś. - mama Martyny
Kamila - Elżbieta F. - mama Kamili
Dominika - Agnieszka i Mirosław J. - rodzice Dominiki