pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wartości w kulturach europejskich

Autor książki:

Beata Żywicka

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2021
Oprawa: miękka
Ilość stron: 276 s.
Wymiar: 240x170 mm
EAN: 9788322794500
ISBN: 978-83-2279-450-0
Data: 2021-03-29
30.27 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Niniejsza publikacja stanowi kontynuację badań ankietowych przeprowadzonych w środowisku studenckim w różnych krajach europejskich, których wyniki zostały przedstawione w tomie Nazwy wartości w językach europejskich. Raport z badań empirycznych pod redakcją Iwony Bielińskiej-Gardziel, Małgorzaty Brzozowskiej i Beaty Żywickiej, wydanym w 2017 roku w Przemyślu i ujawniały sposób pojmowania DOMU, EUROPY, PRACY, HONORU oraz WOLNOŚCI w języku litewskim, polskim, czeskim, słowackim, ukraińskim, białoruskim, bułgarskim, serbskim, niemieckim, angielskim brytyjskim oraz portugalskim, a także w etnolekcie łemkowskim.
Tym razem w tomie, który oddaję do rąk Czytelników, zaprezentowano wyniki badań ankietowych dotyczących rozumienia RODZINY, ZDROWIA, NARODU, OJCZYZNY, DEMOKRACJI, SPRAWIEDLIWOŚCI, SOLIDARNOŚCI oraz TOLERANCJI przez studentów z Polski, Czech, Słowacji, Ukrainy, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Niemiec, Danii, a także Hiszpanii. Należy zaznaczyć, że są to cząstkowe opracowania artykułów hasłowych, które w pełnej wersji zostaną opublikowane w kolejnych zaplanowanych tomach Leksykonu aksjologicznego Słowian i ich sąsiadów.
Mam nadzieję, że rezultaty badań przedstawione w tej książce staną się punktem wyjścia do dalszych cennych i pogłębionych analiz skupionych wokół wartości, które są ważnym i niezbywalnym składnikiem życia publicznego oraz stanowią trwały fundament aksjosfery każdego człowieka.

Książka "Wartości w kulturach europejskich" - Beata Żywicka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 276 stron i została wydana w 2021 r. Cena 30.27 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.