Wartości. Interesy. Struktury społeczne
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Norbertinum |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 254 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788372224101 |
ISBN: | 978-83-7222-421-7 |
Data: | 2010-11-30 |
Opis książki:
Tomem Wartości - interesy - struktury społeczne. Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym, Katedra Socjologii Makrostruktur i Ruchów Społecznych KUL rozpoczęła edycję serii Studia nad wartościami. Perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych. Tytuł prezentowanej serii wydawniczej odnosi się do szeroko rozumianych kategorii aksjologicznych, z perspektywy których socjolog dokonuje oglądów i następnie "konstruuje" obrazy badanych podmiotów i fenomenów życia społecznego. Myślą przewodnią pierwszego tomu jest założenie, że w życiu publicznym, w strukturach społecznych mamy do czynienia m.in. z dwoma "regulatorami" postaw i zachowań. Pierwszy z nich to aksjologiczny wymiar, w obrębie którego funkcjonują różne hierarchie czy systemy wartości, determinujące w taki czy inny sposób kreatywność i partycypację podmiotów w życiu społecznym. Drugi "regulator" - pragmatyczny - obejmuje utylitarne nastawienia do deklarowanych wartości czy prezentowanych publicznie postaw i zachowań, uwarunkowane określonymi interesami (indywidualnymi, grupowymi). Aplikowanie takiego podejścia badawczego pozwala socjologowi na ujmowanie m.in.: różnych społecznych więzi, integracji, ale także dystansów, antagonizmów i hierarchii.
Książka "Wartości. Interesy. Struktury społeczne" - oprawa miękka - Wydawnictwo Norbertinum. Książka posiada 254 stron i została wydana w 2010 r. Cena 21.39 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.