pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wartości. Interesy. Struktury społeczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Norbertinum
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 254 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788372224101
ISBN: 978-83-7222-421-7
Data: 2010-11-30
21.39 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Tomem Wartości - interesy - struktury społeczne. Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym, Katedra Socjologii Makrostruktur i Ruchów Społecznych KUL rozpoczęła edycję serii Studia nad wartościami. Perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych. Tytuł prezentowanej serii wydawniczej odnosi się do szeroko rozumianych kategorii aksjologicznych, z perspektywy których socjolog dokonuje oglądów i następnie "konstruuje" obrazy badanych podmiotów i fenomenów życia społecznego. Myślą przewodnią pierwszego tomu jest założenie, że w życiu publicznym, w strukturach społecznych mamy do czynienia m.in. z dwoma "regulatorami" postaw i zachowań. Pierwszy z nich to aksjologiczny wymiar, w obrębie którego funkcjonują różne hierarchie czy systemy wartości, determinujące w taki czy inny sposób kreatywność i partycypację podmiotów w życiu społecznym. Drugi "regulator" - pragmatyczny - obejmuje utylitarne nastawienia do deklarowanych wartości czy prezentowanych publicznie postaw i zachowań, uwarunkowane określonymi interesami (indywidualnymi, grupowymi). Aplikowanie takiego podejścia badawczego pozwala socjologowi na ujmowanie m.in.: różnych społecznych więzi, integracji, ale także dystansów, antagonizmów i hierarchii.

Książka "Wartości. Interesy. Struktury społeczne" - oprawa miękka - Wydawnictwo Norbertinum. Książka posiada 254 stron i została wydana w 2010 r. Cena 21.39 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.