pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wartości i wartościowanie w edukacji humanistycznej. Seria: Studia z polonistycznej teorii kształcenia 7

Autor książki:

Magdalena Marzec-Jóźwicka

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 300 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373066434
ISBN: 978-83-7306-643-4
Data: 2014-06-27
27.40 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Tom Wartości i watrościowanie w edukacji humanistycznej, pod redakcją Magdaleny Marzec-Jóźwickiej, jest o tyle istotny, że nie tylko uznaje za punkt wyjścia potrzebę uczynienia z edukacji aksjologicznej podstawy wszelkich działań dydaktycznych, ale i autorzy poszczególnych artykułów w nim zgromadzonych starają się pokazać, jak wdrażać imponderabilia do praktyki szkolnej i uniwersyteckiej, co wydaje się najtrudniejsze ze względu na specyfikę problemu. Łatwo jest powielać powszechnie znany sąd o niewątpliwych zaletach wychowania do wartości, znacznie trudniej opracować strategię włączenia ich w proces kształcenia, a to właśnie zagadnienie uczyniono głównym tematem tej publikacji. Dr hab. Grażyna Legutko Książka porusza niezwykle istotny we współczesnej edukacji humanistycznej temat wartości i wartościowania. Umieszczone i wyakcentowane w nowej podstawie programowej dla przedmiotu język polski imponderabilia stają się istotnym elementem kształcenia polonistycznego. Należy zatem podjąć refleksję badawczą nad problemem ich funkcjonowania w przestrzeni szkolnej. Świadome ich wdrażanie w proces edukacji wymaga od nauczyciela humanisty przyjrzenia im się od strony nie tylko literaturoznawczej, ale też socjologicznej i filozoficznej. Ponadto musi mieć świadomość, że każde działanie, jakie podejmuje w toku nauczania, jest w jakiś sposób zdeterminowane aksjologicznie. Zagadnienie to w sposób interesujący i wielostronny omawia niniejsza publikacja. Dr hab. Jakub A. Malik, prof. KUL SPIS TREŚCI: Magdalena Marzec-Jóźwicka Wstęp; Sławomir Jacek Żurek Aksjologia i edukacja; Andrzej Szostek Wartości i wartościowanie w nauce; WARTOŚCI W POLONISTYCE SZKOLNEJ I UNIWERSYTECKIEJ: Anna Janus-Sitarz Wpływ uniwersyteckiej dydaktyki literatury na aksjologiczne aspekty szkolnej edukacji polonistycznej; Monika Kapuścińska Zaangażowanie nauczycieli polonistów w przekazywanie wartości w szkole ponadgimnazjalnej; Marek Pieniążek Ocenianie jako wytwarzanie horyzontu aksjologicznie obojętnego. Problem wartościowania polonistycznych osiągnięć ucznia; WARTOŚCI WAŻNE DLA WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY -NA PODSTAWIE BADAŃ ANKIETOWYCH: Grzegorz Adamczyk Postawy moralne polskiej młodzieży w świetle wyników badań socjologicznych; Barbara Gełczewska Czy wychowujemy pokolenie bezrefleksyjne? Komentarze do ankiety aksjologicznej w liceach warszawskich; Elżbieta Brandeburska Od wartości do wartościowania. Komentarze do ankiet aksjologicznych w liceach warszawskich; WARTOŚCIOWANIE W LITERATUROZNAWSTWIE: Jakub Z. Lichański Aksjologia i filologia: o etycznych i merytorycznych konsekwencjach błędu atrybucji; Kordian Bakuła „nie mam wroga większego nad ciało moje": samoponiżanie, umartwianie się, pogarda ciała i świata w Kwiatkach świętego Franciszka; JĘZYK UCZNIA A ŚWIAT WARTOŚCI: Joanna Jaklińska-Ciągło Wolność-niewola. Słowa-klucze uruchamiające język uczniowski; Agnieszka Mikołajczuk Możliwości i ograniczenia kształtowania postaw poprzez język w szkolnej edukacji polonistycznej; WYCHOWANIE DO WARTOŚCI: Stanisław Bortnowski Czy uczenie literatury w szkole współczesnej może jeszcze umacniać wartości?; Magdalena Marzec-Jóźwicka O trudnej sztuce wychowania do wartości przez polonistę we współczesnej szkole; Marzena Domka Praca wolontarystyczna jako źródło budowania wewnętrznej i zewnętrznej przestrzeni aksjologicznej; ŚWIAT WARTOŚCI A WSPÓŁCZESNA KULTURA: Katarzyna Ożóg Renesans czy zmierzch urzeczywistniania wartości kultury ludowej przez dzieci i młodzież?; Elżbieta Piątek Dialog z Innym jako wartość i wyzwanie dla edukacji; Sylwia Pikula Postmodernizm i ponowoczesność w podręcznikach do szkoły ponadgimnazjalnej

Książka "Wartości i wartościowanie w edukacji humanistycznej. Seria: Studia z polonistycznej teorii kształcenia 7" - Magdalena Marzec-Jóźwicka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe KUL. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2013 r. Cena 27.40 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.