W sieci mediów społecznościowych. Teorie i metody badań
Aleksandra Powierska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2024 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 184 s. |
Wymiar: | 158x235 mm |
EAN: | 9788323354321 |
ISBN: | 978-83-2335-432-1 |
Data: | 2024-12-06 |
Opis książki:
Jak badać użytkowników Facebooka? Jakie wyzwania stoją przed osobami analizującymi Tik Toka? Czy potrzebujemy nowych teorii wyjaśniających świat mediów społecznościowych w dobie algorytmizacji i platformizacji kultury? Autorka odpowiada na powyższe pytania, opisując aktualne nurty analityczne, wyniki autorskich badań oraz przywołując prace innych badaczy i badaczek serwisów społecznościowych. Omówione w książce teorie i metody pozwolą czytelnikom lepiej zrozumieć specyfikę terenu badawczego, jakim są współczesne media społecznościowe, w których obok użytkowników ludzkich coraz większą rolę odgrywają aktorzy nie-ludzcy.
Monografia może zainteresować komercyjne podmioty zajmujące się badaniami i monitorowaniem platform społecznościowych, a także pracowników działów PR firm i instytucji oraz media plannerów. Pozwala bowiem zdać sobie sprawę ze specyfiki mediów społecznościowych, różnorodnych dynamik związanych z ich użytkowaniem oraz unikalności dyskursów i porządków władzy kształtujących się w ich obrębie. Autorka z niezwykłym wyczuciem przekłada wszystkie te uwarunkowania na etapy projektowania badań, co sprawia, że czytelnik zostaje wyposażony w bogatą wiedzę na temat tego, co, jak i gdzie badać w ramach owych platform. Z recenzji dr. hab. Jana Stasieńko, prof. UDDSW
Aleksandra Powierska - kulturoznawczyni i medioznawczyni, adiunktka w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Praktyczka i teoretyczka. Autorka Podcastu Netnograficznego. Interesuje się nowymi mediami, a w szczególności serwisami społecznościowymi i komunikacyjną rolą obrazów publikowanych w internecie.
Książka "W sieci mediów społecznościowych. Teorie i metody badań" - Aleksandra Powierska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 184 stron i została wydana w 2024 r. Cena 50.17 zł. Zapraszamy na zakupy!