pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

W poszukiwaniu modelu standardów etycznych administracji publicznej w Polsce

Autor książki:

Tomasz Barankiewicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 322 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788377026427
ISBN: 978-83-7702-642-7
Data: 2013-06-07
WYPRZEDAŻ NA KONIEC ROKU! 46.31 zł  41.51 
Najniższa cena produktu z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki to 46.31 zł
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

WYKAZ SKRÓTÓW
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ I
ADMINISTRACJA I MODELE STANDARDÓW ETYCZNYCH - PODSTAWY TEORETYCZNE

1. Uwagi terminologiczne
2. Administracja publiczna i jej zawodowe kadry
3. Wartość poznawcza modeli teoretycznych
4. Typologia modeli standardów etycznych administracji publicznej
4.1. Modele teoretyczne i modele normatywne
4.2. Modele negatywne i modele pozytywne
4.3. Modele proceduralne i modele materialne
4.4. Modele personalne i modele zdepersonalizowane
4.5. Modele systemowe i modele niesystemowe
5. Czynniki kształtujące współczesne modele standardów etycznych administracji publicznej
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Nowy ład społeczno-kulturowy
5.3. Społeczeństwo komunikacyjne i społeczeństwo sieci
5.4. Wyzwania współczesnej filozofii prawa
5.4.1. Nowy pozytywizm prawniczy ( New Legal Positivism )
5.4.2. Niepozytywistyczne koncepcje prawa
5.4.3. Reinterpretacja związków prawa i moralności a standardy etyczne administracji publicznej
5.5. Wyzwania aksjologiczne administracji publicznej
5.6. Konwergencja kultur administracyjnych
5.7. Nowe idee organizacji i zarządzania w sferze publicznej
6. Wzrastające znaczenie i status współczesnej etyki administracyjnej
7. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ II
MODEL ODPOWIEDZIALNOŚCI

1. Odpowiedzialność - pojęcie, założenia i nowe koncepcje
2. Współczesna filozofia odpowiedzialności
2.1 Klasyczna ontologia odpowiedzialności w ujęciu R. Ingardena
2.2. Postklasyczna ontologia odpowiedzialności w ujęciu G. Pichta i H. Jonasa
3. Podstawowe kategoria myślenia o odpowiedzialności w administracji publicznej
3.1. Odpowiedzialność prawna i etyczna
3.2. Odpowiedzialność przedmiotowa i podmiotowa
3.3. Odpowiedzialność bierna i czynna
3.4. Odpowiedzialność negatywna i pozytywna
3.5. Odpowiedzialność autonomiczna i refleksyjno-responsywna
4. Rodzaje odpowiedzialności pracownika administracji publicznej
4.1. Odpowiedzialność karna
4.2. Odpowiedzialność cywilna
4.3. Odpowiedzialność dyscyplinarna i porządkowa
4.4. Odpowiedzialność społeczna
4.5. Odpowiedzialność moralna indywidualna
5. Uzasadnienie modelu etycznych standardów odpowiedzialności
6. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ III
MODEL PROCEDURALNY

1. Uwagi terminologiczne
2. Wzrost zainteresowania proceduralnymi teoriami prawa i sprawiedliwości społecznej
2.1. Proceduralne teorie umowy społecznej
2.2. Proceduralne teorie racjonalnego dyskursu społecznego
2.3. Proceduralne teorie hermeneutyczno-personalistyczne
2.4. Proceduralne teorie systemów społecznych i prawa refleksyjnego
3. Budowa systemu etycznych standardów proceduralnych
3.1. Systemowość i multicentryzm prawa
3.2. Systemowość i społeczny konsekwentny pluralizm moralny
3.3. Katalog etycznych standardów proceduralnych
4. Etyczne a prawne standardy procedury administracyjnej
5. Uzasadnienie modelu etycznych standardów proceduralnych - wartość zaufania proceduralnego
6. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ IV
MODEL ARETOLOGICZNY

1. Uwagi terminologiczne
2. Odrodzenie teorii cnót w etyce XX w.

3. Charakterystyka współczesnej teorii cnót
4. Możliwości współczesnej teorii cnót w budowaniu etyki urzędniczej
4.1. Perspektywy urzędniczej teorii cnót
4.2. Ograniczenia urzędniczej teorii cnót
5. Etyczny wzór osobowy urzędnika
5.1. Wzór osobowy w ujęciu socjologiczno-psychologicznym
5.2. Wzór osobowy w ujęciu teorii cnót
6. Podstawowe płaszczyzny osobowego wzoru urzędnika
6.1. Cnoty obywatelskie
6.2. Kryteria etyczne rekrutacji i selekcji kadr administracji publicznej
6.3. Cechy osobowo-moralne urzędnika
6.3.1. Naczelne cechy osobowo-moralne
6.3.1.1. Uwagi ogólne
6.3.1.2. Uczciwość
6.3.1.3. Uprzejmość
6.3.1.4. Życzliwość
6.3.1.5. Odpowiedzialność i gotowość przyjęcia krytyki
6.3.2. Pomocnicze cechy osobowo-moralne
6.3.2.1. Rzetelność
6.3.2.2. Sumienność
6.3.2.3. Dążenie do rozwoju zawodowego
7. Uzasadnienie modelu etycznych standardów aretologicznych
8. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ V
MODEL STRUKTURACYJNY

1. Uwagi wstępne
2. Teoria strukturacji A. Giddensa
2.1. Rozwój podejścia strukturacyjnego
2.2. Podstawowe elementy teorii strukturacji
2.2.1. Krytyka funkcjonalizmu i strukturalizmu w naukach społecznych
2.2.2. Pojęcie "strukturacji"
2.2.3. Refleksyjne monitorowanie działania ( reflexive monitoring of action )
2.2.4. Stratyfikacyjnym model podmiotu działania ( stratification model of the agent )
2.2.5. Osobliwy charakter struktury społecznej
2.2.6. Nowy "wyszukany porządek administracyjny"
2.2.7. Czasoprzestrzeń i bezpieczeństwo instytucjonalnych praktyk społecznych
3. Zastosowanie teorii strukturacji do budowy nowego modelu standardów etycznych administracji publicznej
3.1. Zastosowanie teoretyczno-badawcze
3.1.1. Nowy paradygmat badawczy etyki administracyjnej
3.1.2. Dobre praktyki administracyjne jako przedmiot badań
3.2. Zastosowania praktyczne
3.2.1. Refleksyjność jako warunek inteligentnej i responsywnej administracji publicznej
3.2.2. Dualność struktury refleksyjnej administracji publicznej
3.2.3. Dualność podmiotu refleksyjnej administracji publicznej
4. Uzasadnienie modelu strukturacyjnego
5. Uwagi końcowe

ZAKOŃCZENIE

WYKAZ ŹRÓDEŁ I LITERATURY
In search of a model for ethical standards of public administration in Poland (Summary)

Książka "W poszukiwaniu modelu standardów etycznych administracji publicznej w Polsce" - Tomasz Barankiewicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 322 stron i została wydana w 2013 r. Cena 41.51 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.