pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 260 s.
Wymiar: 160x220 mm
EAN: 9788323130031
ISBN: 978-83-2313-003-1
Data: 2015-01-22
pozycja niedostępna

Opis książki:

Czy teza, że nowe media to rewolucja w komunikacji, postrzeganiu rzeczywistości, stosunkach społecznych wymaga dziś uzasadnienia? Sąd o stymulującej roli technik komputerowych, komputerów osobistych, globalnej sieci czy urządzeń mobilnych jest trwale obecny w opracowaniach naukowców reprezentujących różne dyscypliny nauki, stał się składową dyskursu publicznego, wszedł nawet w zakres tzw. Wiedzy potocznej.

Dyskusji nie podlega również fakt, że media tradycyjne: prasa, film, radio, telewizja itd., które przed laty same determinowały dynamikę procesów kolejnych mediamorfoz, są z nowymi mediami sprzężone. Status i kierunki rozwoju "starych" mediów są wręcz uzależnione od nowomedialnych trendów, odkryć, innowacji.

Przedstawiamy teksty, które podejmują temat kondycji mediów tradycyjnych, reklamy, świata polityki oraz współczesnego społeczeństwa w dobie wzrastającej (czy już dominującej?) roli nowych mediów. W spektrum zainteresowań naszych autorów znalazły się zachowania i normy obyczajowe uczestników procesu komunikacji; sposób powiadamiania o różnych faktach, a zwłaszcza formy ich komentowania; prawne, techniczne i gatunkowe aspekty komunikowania itp. Wspólnym mianownikiem analizowanych zjawisk i problemów jest to, że uobecniają się one w nowomedialnej przestrzeni. Przez to pojęcie rozumiemy owe sprzężone, funkcjonujące obecnie na zasadzie naczyń połączonych, sfery mediów tradycyjnych i nowych mediów. Nowomedialna przestrzeń to obszar dynamicznych zmian, obszar wątpliwości i dylematów, napięć, prób adaptacji i modyfikacji istniejących rozwiązań, ale przede wszystkim - rozległe pole inspiracji i nowatorstwa.

Książka "W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2014 r.