pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej

Autor książki:

Anna Kowal-Orczykowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 244 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089310
ISBN: 978-83-7308-931-0
Data: 2008-01-09
21.96 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Książka podejmuje zagadnienia ukrytego przekazu w reklamie. Dostarcza obszernej wiedzy z zakresu historii i mechanizmów działania reklamy oraz ogólnej teorii komunikowania masowego (mediów), demaskując przy tym praktyki dyskursywne uprawiane w jej ukrytym przekazie.
Publikacja "naświetla” konsekwencje społeczne wynikające z transmitowania w reklamie znaczeń, sensów – takie jak umacnianie stereotypów, reprodukcja podziałów społecznych, formowanie "pro rynkowych” tożsamości o niskiej samoświadomości, tworzenie "opresyjnych” trendów.
W książce rozważany jest związek reklamy z władzą symboliczną. Czytelnik może zapoznać się z badaniami nad percepcją ukrytego przekazu przez młodzież.

Książka "W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej" - Anna Kowal-Orczykowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 244 stron i została wydana w 2007 r. Cena 21.96 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Reklama jako medium komunikacji masowej

1.1. Rys historyczny reklamy

1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego

1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania

Rozdział II

Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym

2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem

2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym

2.3. Percepcja obrazu i słowa

2.3.1. Autorytet w reklamie kluczem do uległości konsumentów

2.3.2. Zwyczajność, czyli reguła dowodu społecznego

2.3.3. Imperatyw bycia cool

Rozdział III

Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy

3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej

3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego

3.2.1. Problem estetycznego ujęcia rzeczywistości reklamy. Miejsca niedookreślone w reklamie

3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę

3.3.1. Narzucanie wizji - reklama jako wyraz interesów określonych grup

3.4. Pedagogika emancypacyjna.

Elementy emancypacyjnej teorii edukacji

Rozdział IV

Ukryte przesłania reklamy

4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe

4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania

4.2.1. Świat jest dla ludzi pięknych, młodych i zdrowych

4.2.2. Liczy się jednostka

4.2.3. Reklama jako drogowskaz dla codziennych praktyk kulturowych

Rozdział V

Badani uczniowie o reklamie

5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież

5.1.1. Kosmetyki Kamill- jak być młodym, szczupłym, zdrowym i naturalnym

5.1.2. Bodymax - idea doskonałej efektywności

5.1.3. Komórka Siemensa - apoteoza indywidualności, idea wiecznej zabawy

5.1.4. Dior - idea wiecznej młodości, ze starością należy podjąć walkę

5.1.5. Škoda -luksus, prestiż i seks

5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży

5.2.1. Potrzeby i pragnienia kreowane w reklamie

5.2.2. Praktyki społeczne inspirowane reklamą

5.2.2.1. Praktyczny przewodnik po życiu (101 porad)

5.2.2.2. Strategia pomniejszania własnej wartości

5.2.2.3. Adaptacja za pomocą gadżetów

5.2.2.4. Mówienie językiem reklamy i o reklamie

5.2.3. Konsekwencje odrzucenia ideologii reklamy

Zakończenie

Bibliografia

Aneksy