pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

W cywilizacji konsumpcyjnej

Autor książki:

Marian Golka

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: miękka
Ilość stron: 176 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323213802
ISBN: 83-232-1380-1
ISSN: 0554-8225
Data:2001-01-24
Cena wydawcy: 24.40 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Studia poświęcone zjawisku konsumpcji, jego czynnikom społecznym i kulturowym. Autorzy książki analizują wybrane aspekty funkcjonowania cywilizacji konsumpcyjnej. Rozważają związek tej cywilizacji z różnymi koncepcjami wolności; poddają analizie publiczne przejawianie się tzw. spektakli konsumpcji oraz - przeciwnie - biedy; zwracają uwagę na rolę przedmiotów w życiu ludzi; analizują zjawisko tzw. konsumpcji ciała; opisują specyficzny typ turystyki konsumpcyjnej, a także zjawisko konsumpcyjnej mentalności ludzi ubogich. Zastanawiają się nad pytaniem, jakie funkcje w społeczeństwie konsumpcyjnym pełni tzw. reklama społeczna; badają, jak prasa kobieca kreuje postawy konsumpcyjne, a także jak charakteryzowana jest cywilizacja konsumpcyjna w społecznym nauczaniu Kościoła.
In the consumption civilisation
In this book in the phenomenon of consumption are perceived mainly the social and cultural factors, which form its conditions, manifestations and context. Here modern consumption is discussed as just "consumption civilisation" because it is a very common phenomenon, spatially widespread, encompassing huge human populations, and also, a phenomenon which fundamentally influences the shape and fate of modern world. To put it briefly, it is considered that consumption becomes the main factor of functioning of the modern civilisation. In this volume attention is drawn to some aspects of functioning of consumption civilisation. Thus a relationship of this civilisation is considered between this civilisation and various conceptions of freedom; public manifestation of the so called consumption spectacles or - just the opposite - that of poverty is analysed; attention is paid to the role of objects in people`s lives; the phenomenon of the so called "body consumption is analysed; the specific type of consumption tourism is looked at; the consumption mentality of poor people and how lonely people view the conditions of a successful life; in the book there are also considerations on the functions performed by the so called social advertising in the consumption community, women`s press which creates consumption attitudes is studied, and there are also considerations on how the consumption civilisation is characterised in the social teaching of the Church.

Książka "W cywilizacji konsumpcyjnej" - Marian Golka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM.