Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Bartłomiej Łódzki
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 236 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788322931882 |
ISBN: | 978-83-2293-188-2 |
Data: | 2011-05-06 |
Opis książki:
Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.Mc Combsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.
Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako ?masowe przekonanie?. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.
W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.
Książka "Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku" - Bartłomiej Łódzki - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 236 stron i została wydana w 2011 r.