pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Uniwersytet (w) sieci

Autor książki:

Krzysztof Szewior

Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2021
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 344 s.
EAN: 9788382091403
ISBN: 978-83-8209-140-3
Data: 2021-08-24
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

1. Podstawowym zadaniem uniwersytetu jest przekazywanie wiedzy o długim okresie przydatności oraz uzdalnianie studiujących do stawiania pytań i zajmowania się wyzwaniami przyszłości.

2. Żaden uniwersytet nie może być wyłącznie research university ani teaching university, gdyż wówczas żaden z nich nie może być exzellente Hochschule (doskonałą uczelnią). Szkoła wyższa nieprowadząca badań naukowych w krótkim czasie przeradza się w jednostkę dydaktyczną, która reprodukuje przestarzałą wiedzę i nie może generować innowacyjnych impulsów dla gospodarki i społeczeństwa. Aktualne wyniki badań współkształtują dydaktykę optymalnie skrojoną na potrzeby społeczno-gospodarcze i innowacyjność. Uczelnie określają się jako jednostki badawcze o wysokich kompetencjach teoretycznych i metodycznych, jako współczesne think-tanki, podmioty innowacji.

3. Uczelnie - każda na swój sposób - odwzorowują wartości, funkcje i model organizacji zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki. Są instytucją społeczną i gospodarującą. W tej kompatybilności dostrzegają warunek efektywności i synergii działań. Widać spełnienie misji i odpowiedzialności za człowieka, społeczeństwo i przyrodę. Pojmując siebie jako wspólnotę wszystkich pracowników i pokoleń, szczególną uwagę przypisują osobom młodym i ich stosunkowo wczesnej niezależności badawczej i dydaktycznej. Podstawową wartością jest jedność oraz doskonałość w nauczaniu i badaniach.

Książka "Uniwersytet (w) sieci" - Krzysztof Szewior - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 344 stron i została wydana w 2021 r.