Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 360 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788328342071 |
ISBN: | 978-83-2834-207-1 |
Data: | 2018-07-05 |
Opis książki:
Unity jest zintegrowanym środowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiałów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje się do pisania gier, które mają działać na wielu różnych urządzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w środowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie, a sam sposób tworzenia jest nieskomplikowany i bardzo intuicyjny. Wszystko to sprawia, że za pomocą Unity nawet osoba bez praktycznego doświadczenia szybko zacznie tworzyć piękne gry na urządzenia z systemami i OS i Android.
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skryptów, dźwięków, fizyki oraz systemów cząsteczkowych. Następnie opisano pełny proces tworzenia gry 2D oraz 3D. W książce omówiono także bardziej zaawansowane zagadnienia związane ze stosowaniem środowiska Unity, takie jak programowanie oświetlenia sceny, graficzny interfejs użytkownika, rozszerzanie edytora Unity, sklep Unity asset store, a także wdrażanie gier oraz cechy zależne od platform systemowych.
Najważniejsze zagadnienia:
podstawy środowiska Unity i pisanie skryptów
stosowanie zasad fizyki oraz budowa systemów cząsteczkowych
tworzenie arkadowej gry akcji z przewijanym tłem
tworzenie symulatora walki w kosmosie
korzystanie z niestandardowych narzędzi
Zostań stwórcą. Zaprojektuj własny świat. Użyj Unity.
Książka "Unity. Tworzenie gier mobilnych" - Jon Manning, Paris Buttfield-Addison - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 360 stron i została wydana w 2018 r.