Unity. Przepisy na interfejs gry. Seria: Technologia i rozwiązania
Francesco Sapio
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 170x235 mm |
EAN: | 9788328328853 |
ISBN: | 978-83-2832-885-3 |
Data: | 2016-12-12 |
Opis książki:
Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.
Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonałych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest łączenie ze sobą elementów graficznych i kodu tworzonego w języku C# - w ten sposób Unity pozwala na osiąganie imponujących wyników.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i łączenia ich z pozostałymi składnikami gry. Przygotowano ją jako zbiór przepisów na wykonanie określonych zadań, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejętności programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagę na odwołania do relacji między graczem a interfejsem gry - niezwykle ważny czynnik dla projektanta.
W książce omówiono:
- najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier,
- implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze,
- tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki,
- tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich,
- implementację zaawansowanych elementów HUD,
- implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap.
Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier.
Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!
Książka "Unity. Przepisy na interfejs gry. Seria: Technologia i rozwiązania" - Francesco Sapio - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2016 r.