pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Unity. Przepisy na interfejs gry. Seria: Technologia i rozwiązania

Autor książki:

Francesco Sapio

Dane szczegółowe:
Wydawca: Helion
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 272 s.
Wymiar: 170x235 mm
EAN: 9788328328853
ISBN: 978-83-2832-885-3
Data: 2016-12-12
Cena wydawcy: 54.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.

Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonałych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest łączenie ze sobą elementów graficznych i kodu tworzonego w języku C# - w ten sposób Unity pozwala na osiąganie imponujących wyników.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i łączenia ich z pozostałymi składnikami gry. Przygotowano ją jako zbiór przepisów na wykonanie określonych zadań, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejętności programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagę na odwołania do relacji między graczem a interfejsem gry - niezwykle ważny czynnik dla projektanta.

W książce omówiono:
- najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier,
- implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze,
- tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki,
- tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich,
- implementację zaawansowanych elementów HUD,
- implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap.

Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier.

Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!

Książka "Unity. Przepisy na interfejs gry. Seria: Technologia i rozwiązania" - Francesco Sapio - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2016 r.