Umysł społeczny. Poznawcze i motywacyjne aspekty zachowań interpersonalnych. Seria: Psychologia z górnej półki
Ladd Wheeler, Kipling D. Williams, Joseph P. Forgas
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 439 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788360083130 |
ISBN: | 83-60083-13-4 |
Data: | 2005-10-12 |
Opis książki:
Skuteczne interakcje społeczne wymagają stosowania złożonych strategii poznawczych i motywacyjnych. W książce "Umysł społeczny" dokonano przeglądu i syntezy najnowszych badań psychologicznych nad związkiem łączącym ludzkie myśli i motywy - czyli nasz "umysł społeczny" - ze strategiami interpersonalnymi. Wyniki badań wskazują, że sukcesy jednostki w kontaktach z innymi osobami, w relacjach grupowych oraz w interakcjach strategicznych zależą w znacznej mierze od sposobu, w jaki interpretuje ona i wyjaśnia otaczający ją świat społeczny.
W książce omówiono również implikacje tych badań dla wiedzy o przystosowaniu społecznym jednostek i wydajności organizacji, a także dla poradnictwa klinicznego i psychologii zdrowia.
Książka "Umysł społeczny. Poznawcze i motywacyjne aspekty zachowań interpersonalnych. Seria: Psychologia z górnej półki" - Ladd Wheeler, Kipling D. Williams, Joseph P. Forgas (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 439 stron i została wydana w 2005 r.