pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Umysł dziecka Chłonny umysł

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 330 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301230104
Data: 2025-04-04
64.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym.

Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości.

Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność.
Z tekstu

E-book „Umysł dziecka Chłonny umysł” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 64.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp IX
Przedmowa do polskiego wydania XI
Rozdział 1. Dziecko w odbudowie świata 1
Rozdział 2. Edukacja dla życia 9
Rozdział 3. Okresy dorastania 19
Rozdział 4. Nowy kierunek 31
Rozdział 5. Cud stworzenia 37
Rozdział 6. Embriologia: zachowanie 51
Rozdział 7. Zarodek duchowy 65
Rozdział 8. Zdobycie niezależności 89
Rozdział 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia 103
Rozdział 10. O mowie 115
Rozdział 11. Wezwanie mowy 123
Rozdział 12. Przeszkody i ich konsekwencje 135
Rozdział 13. Ruch i pełny rozwój 147
Rozdział 14. Inteligencja i ręka 157
Rozdział 15. Rozwój i naśladowanie 167
Rozdział 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika 175
Rozdział 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni 181
Rozdział 18. Charakter i jego wady u dzieci 203
Rozdział 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja 213
Rozdział 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą 221
Rozdział 21. Sublimacja instynktu posiadania 229
Rozdział 22. Rozwój społeczny 235
Rozdział 23. Spoista wspólnota 247
Rozdział 24. Błąd i jego korygowanie 259
Rozdział 25. Trzy stopnie posłuszeństwa 267
Rozdział 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina 279
Rozdział 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki 293
Rozdział 28. Źródło miłości – dziecko 305
Ilustracje 315