Tytuł książki:
Uczeń w świecie tekstów kultury. Szkice o antropocentryczno-kulturowym modelu edukacji polonistycznej
Autor książki:
Grażyna Różańska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Libron |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 288 s. |
Wymiar: | 135x205 mm |
EAN: | 9788364275500 |
ISBN: | 978-83-6427-550-0 |
Data: | 2014-07-04 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Temat niniejszej książki wyrósł z przeświadczenia o konieczności dokonywania ciągłych dydaktycznych rozpoznań w procesie kulturowego kształcenia uczniów polskich szkół. Sygnalizowane problemy i prezentowane zagadnienia są efektem troski i niepokoju o kształt współczesnej edukacji oraz o właściwe miejsce w niej ucznia i nauczyciela. [?] Tematyka szkiców zebranych pod wspólnym tytułem Uczeń w świecie tekstów kultury osadza prezentowany tom w nurcie badań literacko-kulturowych, w aspekcie edukacji polonistycznej, rozumianej jako proces wszechstronnego rozwoju młodego człowieka i jego dążenia do integracji ze światem kulturowych wartości. [?] Przedmiotem podjętych rozważań są zatem kontekstowość i korespondencja sztuk, które w edukacji polonistycznej łączą ze sobą różnorakie dzieła kultury (plastyczne, muzyczne, filmowe) i w efekcie dają uczniom syntetyczny, zintegrowany obraz kulturowej rzeczywistości, na którą składają się poza literaturą i innymi dziedzinami sztuki również filozofia, historia, wiedza medialna i językowa. [?] Interdyscyplinarne rozumienie świata tekstów kultury powinno sprawić, iż uczeń kończący edukację będzie absolwentem mającym holistyczne wykształcenie, posiadającym świadomość istnienia w kulturze, zwłaszcza w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym, wychowanym do wartości, wiedzącym, czym jest dobro, empatia, tolerancja, potrafiącym wyrażać swe poglądy i opinie. To młody człowiek, który będzie uczestniczył w kulturze, otwarty na innych ludzi, ich odmienności i różnorodność, prowadzący dyskusje na wielu płaszczyznach intelektualnych, wykazujący zdolność do interpretacji tekstów kultury w różnorodnych zestawieniach kontekstowych, do przeżywania i wartościowania zjawisk, eksponowania własnego stosunku do otaczającego świata.(ze wstępu)
Książka "Uczeń w świecie tekstów kultury. Szkice o antropocentryczno-kulturowym modelu edukacji polonistycznej" - Grażyna Różańska - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2014 r.