pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły. Seria: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 5

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 152 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089266
ISBN: 978-83-7308-926-6
Data: 2008-06-26
21.96 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.

Książka "Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły. Seria: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 5" - Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 152 stron i została wydana w 2008 r. Cena 21.96 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik)

Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik)

Część I

Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego

Anna Gajdzica

Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole

Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk

Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów

Małgorzata Balukiewicz

Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości

Lucia Pitoňáková

Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym

w Słowacji

Stanislava Mandzáková

Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B)

Danuta Bulanda

Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka)

Część II

Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym

Joanna Belzyt

Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi

Izabela Bieńkowska

Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych

Eva Zezulková

Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii

Katarzyna Plutecka

Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu

Część III

Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Mariusz Garbiec

System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej

Zenon Gajdzica

Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich

Jolanta Baran

Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym

Beata Cytowska

Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat

Kateřina Vitásková

Fenomen integracji odwrotnej

Renata Kovářová

Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się