Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Humanitas |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 201 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788361991427 |
ISBN: | 978-83-6199-142-7 |
Data: | 2013-06-04 |
Opis książki:
WPROWADZENIE Zagrożenia płynące z cyberprzestrzeni mają wielowymiarowy charakter, szczególnie niepokojące są uzależnienia, a także specyficzne zachowania związane z realizowaniem różnorodnych form przemocy i agresji, zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym, zmiany o charakterze społecznym oraz zagrożenia z zakresu etyki, czy też zanik samodzielnego myślenia i pogłębionej refleksji. Proces ten jest zjawiskiem mającym charakter masowy. Przygotowanie młodego pokolenia do przeciwdziałania zagrożeniom oraz minimalizowanie ich skutków to szczególne wyzwanie dla przyszłych pedagogów. Tematyka poruszona w niniejszej publikacji nie jest w wystarczającym stopniu nagłośniona, a przecież wiedza na temat zagrożeń i sposobów reagowania w przypadku pojawienia się symptomów niebezpieczeństwa czy uzależnienia jest niezmiernie potrzebna. W niniejszej publikacji pragnę Państwu przybliżyć problemy związane z uzależnieniami i zagrożeniami płynącymi z szeroko pojętych mediów, mające implikacje w sferze wychowawczej, dydaktycznej, rodzinnej oraz rówieśniczej. Zostaną tu poruszane zagadnienia zmian, którym podlegają tradycyjne postacie zagrożeń wywołujące patologie społeczne, konsekwencje społeczno-edukacyjne, dydaktyczne, etyczne i zdrowotne, nie tylko dla dzieci i młodzieży, lecz także instytucji. Problematyka będzie potraktowana wieloaspektowo z uwagi na potrzebę przygotowania młodego pokolenia do umiejętnego korzystania z dó współczesnej technologii i do godnej egzystencji we współczesnym świecie. Pomysł niniejszej publikacji narodził się w obliczu zagrożeń i związanych z tym kwestii bezpieczeństwa ucznia w cyberprzestrzeni. ?Uczeń bezpieczny w cyberprzestrzeni" jest próbą przedstawienia poglądów różnych autorów na problem bezpieczeństwa w sieci. Zostało tutaj poruszone wiele kwestii mających zasadnicze znaczenie w wychowaniu dziecka w obliczu kontaktu ze światem wirtualnym. Pragnę podkreślić, że znajdą Państwo w niniejszej publikacji również głosy wskazujące na nieco inne oblicze świata zdominowanego przez media - pozytywną stronę tegoż świata. Różnorodność spojrzeń na oblicza cyberprzestrzeni może wskazywać na to, iż każdy czytelnik znajdzie zajmującą tematykę dla siebie. Szczerze zachęcam Szanownych Czytelników, przede wszystkim nauczycieli, rodziców i studentów kierunków humanistycznych, do ciekawej i inspirującej lektury. Danuta Szeligiewicz-Urban
Książka "Uczeń bezpieczny w cyberprzestrzeni" - Danuta Szeligiewicz-Urban (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Humanitas. Książka posiada 201 stron i została wydana w 2012 r.