pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Uczelnie i ich otoczenie. Możliwości i formy współdziałania

Autor książki:

Barbara Minkiewicz

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 162 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373780415
ISBN: 83-7378-041-6
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 23.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Związki organizacji z otoczeniem są niezwykle złożone i są przedmiotem kilku nauk społecznych "od zawsze". W pracy inspirującej się narzędziami strategicznymi posługujemy się pojęciem "interesariuszy". Opisujemy i analizujemy działania szkół i ich jednostek, mających na celu zaznaczenie wpływu szkoły w środowisku społecznym oraz gospodarczym kraju i regionu. I odwrotnie, badamy czynniki determinujące zachowania kierownictwa szkół, studentów i pośredników na rynku pracy (np. biura karier) w ich relacjach z aktorami otoczenia (pracodawcy, stowarzyszenia zawodowe...).

Książka "Uczelnie i ich otoczenie. Możliwości i formy współdziałania" - Barbara Minkiewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

CZĘŚĆ I. Uczelnia i jej otoczenie: potrzeba i uwarunkowania współpracy

Pług, miecz i Księga: otoczenie szkoły wyższej – Aleksander Sulejewicz Kłopoty z ujęciem otoczenia
Kilka słów o problemie „otoczenia” w teorii organizacji
Trzy światy: eklektyczna koncepcja otoczenia szkoły wyższej
Aktorzy na trzech scenach
Zastosowanie pojęcia „otoczenia”: konceptualizacja strategii szkół wyższych w Polsce
Literatura

Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania, dostosowania – Barbara Minkiewicz
Uczelnia a otoczenie – charakter zależności
Ostatnia dekada
Zapowiedź zmian
Rozwiązania modelowe
a) Model związku uczelni z partnerami zewnętrznymi w zakresie badań b) Ogólny model związków instytucji szkolnictwa wyższego z otoczeniem w Stanach Zjednoczonych
Podsumowanie
Literatura
Załącznik 1. Związki instytucji szkolnictwa wyższego z otoczeniem – przykłady współpracy

Współpraca uczelni z otoczeniem: ograniczenia i szanse. Przykład Polski – Anna Buchner-Jeziorska
Relacje szkolnictwa wyższego z otoczeniem (ujęcie modelowe)
Współpraca uczelni z otoczeniem w Polsce – ograniczenia i szanse
Literatura

Nauka dla gospodarki: uwarunkowania – Janina Jóźwiak
Nakłady na badania i rozwój
Nauka i gospodarka: bodźce i ograniczenia
Literatura

Uczelnia niepaństwowa jako czynnik awansu ekonomicznego, społecznego i kulturowego regionu – Jerzy Dietl
System uczący w regionie
Kierunki oddziaływania lokalnej uczelni na rozwój regionu
Aktywność inwestycyjna uczelni niepaństwowych Regionalne zaangażowanie uczelni
Próba typologii obszarów, na których znajdują się wyższe uczelnie niepaństwowe
Podsumowanie
Literatura

Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie – przykład sądecki – Krzysztof Pawłowski
Wprowadzenie
Warunki stabilnego funkcjonowania
Pochodzenie geograficzne studentów
WSB – NLU a Nowy Sącz
WSB – NLU a lokalny biznes
Podsumowanie

CZĘŚĆ II. Formy i przykłady współpracy uczelni z otoczeniem

Preinkubacja, czyli jak wyjść z uczelni na rynek – Krzysztof Gulda
Tradycyjny inkubator przedsiębiorczości
Model preinkubatora przedsiębiorczości
Projekt USINE

Wybrane aspekty współpracy uniwersytetu z otoczeniem zewnętrznym na przykładzie doświadczeń Biura Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Przemysław Pawlak

Kształtowanie szans rozwoju regionu przez wyższą uczelnię – przykład Wyższej Szkoły Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu (wyniki badań) – Małgorzata Remi, Robert Wolny

Model kreowania przedsiębiorczości absolwentów uczelni ekonomicznej – Ewa Madej, Janusz Strużyna

Współpraca uczelni ekonomicznych z praktyką gospodarczą na przykładzie Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej w Katowicach – Magdalena Jaciow, Zofia Kędzior

Wpływ funkcjonowania uczelni w otoczeniu na jej wizerunek – na przykładzie Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu – Aneta Szymańska
Wprowadzenie
Charakterystyka próby badawczej
Interpretacja wyników badań
Podsumowanie

Internet w kontaktach uczelni ze środowiskiem. Studium przypadku:
Szkoła Biznesu Carlsona – Tomasz Szapiro
Wprowadzenie
Internetowa Lista Wychowanków Szkoły Biznesu Carlsona
Wolontariat: Wychowankowie uczelni
a) Kształtowanie sylwetki zawodowej studentów
b) Współpraca z Biurem Karier
c) Rekrutacja do programów MBA
d) Odczyty
e) Opieka ogólna naukowa i dydaktyczna nad studentami
f) Udział w ciałach doradczych
g) Organizacja zjazdów wychowanków
Centrum Karier Biznesowych: uczelnia wychowankom
a) System CARS
b) Inne usługi Centrum Karier, rozmowy kwalifikacyjne na uczelni
c) studenci
Uwagi końcowe