Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2025 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 132 s. |
EAN: | 9788383903477 |
ISBN: | 978-83-8390-347-7 |
Data: | 2025-03-03 |
Opis książki:
Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam.
Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące m.in.:
? konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego;
? audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową;
? korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych;
? reklamy cyfrowej i light pollution;
? nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym.
Artykuły zawarte w publikacji powstały na podstawie referatów wygłoszonych przez autorów podczas konferencji zorganizowanej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta
Poznania.
Opracowanie przeznaczone jest dla prawników, architektów, urbanistów oraz pracowników administracji publicznej. Zainteresuje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności odpowiedzialnych za zagadnienia związane z planowaniem przestrzennym.
Książka "Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne" - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 132 stron i została wydana w 2025 r.