Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 140x210 mm |
EAN: | 9788328353947 |
ISBN: | 978-83-2835-394-7 |
Data: | 2019-10-28 |
Opis książki:
Zostań profesjonalnym producentem gier komputerowych
Poznaj fazy tworzenia gry komputerowej
Dowiedz się, kto jest kim w procesie produkcji
Naucz się przygotowywać odpowiednią dokumentację
Tworzenie gier komputerowych, podobnie jak produkcja każdego innego rodzaju oprogramowania, to złożony, wieloetapowy proces wymagający zaangażowania szeregu różnych specjalistów, odpowiedniej koordynacji działań, kontrolowania terminów i budżetu oraz ciągłego zarządzania i nadzoru nad zespołem. Wiele doskonale zapowiadających się projektów upada nie z powodu trudnej sytuacji rynkowej czy niewystarczających środków na inwestycję, lecz przez zwykły brak wiedzy i doświadczenia u prowadzących je osób, przejawiający się często nadmiernym optymizmem i mało obiektywną oceną realiów.
Można tego uniknąć, zawczasu uzbroiwszy się w odpowiednie kompetencje. Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy menedżera zarządzającego projektem gry, zdobądź najważniejsze umiejętności z punktu widzenia producenta i naucz się mijać niebezpieczne rafy, które spowodowały niejedną spektakularną katastrofę. Ta książka otworzy Ci oczy na wiele nieoczywistych spraw - pomoże nie tylko unikać błędów, lecz również odnieść sukces w branży!
Role zarządcze, kreatywne, artystyczne, programistyczne i inne
Przebieg procesu i fazy produkcji gry komputerowej
Opracowanie koncepcji, założeń oraz projektu gry
Tworzenie dokumentacji i planowanie działań
Programowanie, testowanie i wersjonowanie gry
Publikacja gry, marketing i obsługa klienta
Planuj, zarządzaj, dokumentuj - odnieś sukces w branży gier!
Rafał Nowocień - ur. 8 sierpnia 1971 w Radomiu, z wykształcenia archeolog i kulturoznawca, zawodowo od wczesnych lat 90. zajmuje się grami. Redaktor naczelny miesięcznika Magia i Miecz, największego polskiego czasopisma o tematyce gier RPG, autor i redaktor legendarnego magazynu poświęconego grom Secret Service. Organizator działu gier online portalu Tenbit.pl/Onet.pl. Pracował w CD Projekt Red, gdzie współtworzył grę Wiedźmin, a także w firmach: Gadu-Gadu, Egmont, Accenture, Hypermedia Isobar, Reality Games, Farm 51, Bloober Team i innych. Autor, współautor i menedżer produkcji ponad czterdziestu gier (PC, konsolowych, mobilnych, tekstowych, planszowych, papierowych RPG itd.), od kilku lat pracuje jako niezależny projektant i producent. Mieszka w Krakowie.
Książka "Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta" - Rafał Nowocień - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2019 r.