Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 124 s. |
EAN: | 9788372415813 |
ISBN: | 978-83-7241-581-3 |
Data: | 2007-09-20 |
Cena wydawcy: 21.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Tematem książki jest zagadnienie twórczości, a w szczególności twórczego myślenia w edukacji. Autorka dokonała analizy wielu kwestii szczegółowych, istotnych dla edukacji i nauk o niej, tj. definicje twórczości, aktywność własna i twórcza, proces twórczy, myślenie twórcze, możliwości rozwijania postawy twórczej, uczeń kreatywny, bariery procesu twórczego, rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej.
Zrozumienie istoty twórczości w edukacji, jej warunków, ograniczeń i możliwości wzbogacania potencjału ucznia jest ważnym elementem powodzenia podejmowanych działań edukacyjnych.
Książka "Twórczość w edukacji" - Dorota Ciechanowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Spis treści:
Wstęp
1. Wybrane poglądy na temat możliwości wspomagania potencjału inteligencji
2. Komponenty współczesnego rozumienia myślenia twórczego na gruncie nauk społecznych
2.1. Twórczość w psychologii asocjacjonizmu
2.2. Twórczość w psychologii postaci
2.3. Twórczość w podejściu behawiorystycznym
2.4. Twórczość w koncepcjach psychodynamicznych
2.5. Poglądy na twórczość w psychologii humanistycznej
2.6. Rozumienie twórczości w psychologii poznawczej
3. Komponenty myślenia twórczego
3.1. Definicje twórczości
3.2. Aktywność własna
3.3. Aktywność twórcza
3.4. Proces twórczy
3.5. Myślenie twórcze
3.6. Wielowymiarowe ujęcie twórczości
4. Rozwijanie kreatywności
4.1. Możliwości rozwijania postawy twórczej
4.2. Uczeń kreatywny
4.3. Bariery procesu twórczego
5. Twórczość w procesie kształcenia
5.1. Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej
5.2. Stymulowanie czynników postawy twórczej uczniów klas początkowych
5.3. Psychodydaktyka kreatywności
Zakończenie
1. Wybrane poglądy na temat możliwości wspomagania potencjału inteligencji
2. Komponenty współczesnego rozumienia myślenia twórczego na gruncie nauk społecznych
2.1. Twórczość w psychologii asocjacjonizmu
2.2. Twórczość w psychologii postaci
2.3. Twórczość w podejściu behawiorystycznym
2.4. Twórczość w koncepcjach psychodynamicznych
2.5. Poglądy na twórczość w psychologii humanistycznej
2.6. Rozumienie twórczości w psychologii poznawczej
3. Komponenty myślenia twórczego
3.1. Definicje twórczości
3.2. Aktywność własna
3.3. Aktywność twórcza
3.4. Proces twórczy
3.5. Myślenie twórcze
3.6. Wielowymiarowe ujęcie twórczości
4. Rozwijanie kreatywności
4.1. Możliwości rozwijania postawy twórczej
4.2. Uczeń kreatywny
4.3. Bariery procesu twórczego
5. Twórczość w procesie kształcenia
5.1. Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej
5.2. Stymulowanie czynników postawy twórczej uczniów klas początkowych
5.3. Psychodydaktyka kreatywności
Zakończenie