Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich
Agnieszka Pawlak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 100 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788322730720 |
ISBN: | 978-83-227-3072-0 |
Data: | 2010-01-22 |
Opis książki:
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się okazje dydaktyczne czy też okazje edukacyjne. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo że na lekcji starał się tłumaczyć pokazywać stosować różnorodne metody nauczania jednak uczniowie nie rozumieli nie potrafili przyswoić wiedzy choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił opisał własnymi słowami to co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko które szybciej zrozumie o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
Książka "Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich" - Agnieszka Pawlak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 100 stron i została wydana w 2009 r.