Turystyka międzynarodowa w procesie integracji Europy
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 136 s. |
Wymiar: | 170x245 mm |
EAN: | 9788391569322 |
ISBN: | 83-9156-932-2 |
Data: | 2011-10-14 |
Opis książki:
WSTĘP Turystykę jako zjawisko o charakterze społecznym i gospodarczym charakteryzuje na przełomie XX i XXI wieku wiele istotnych zmian. Są one skutkiem przemian dokonujących się w warunkach życia ludności zarówno w sferze politycznej, społecznej jak i ekonomicznej, jak również przemian charakteryzujących samo zjawisko. Turystyka jest ogromnie wrażliwa i podatna na wszelkie zmiany dokonujące się w jej otoczeniu. Ich wpływ może zarówno spowodować jej szybki rozwój, jak i stagnację lub ograniczenie wielkości. Jednocześnie turystyka jest zjawiskiem oddziaływującym na otoczenie - na środowisko społeczne, ekonomiczne, przyrodnicze..Jej wpływ i oddziaływanie zależą od bardzo wielu czynników, które również mają charakter dynamiczny. Procesy integracji dokonujące się w skali Europy są dla turystyki zjawiskiem niezmiernie korzystnym, zmieniającym warunki działania sfery obsługi ruchu turystycznego i jednocześnie zwiększającym możliwości uczestnictwa w międzynarodowym ruchu turystycznym społeczeństwom wielu krajów. Wynikająca ze wzrastającej współpracy gospodarczej pomiędzy krajami migracja przestrzenna ludności, zwiększone kontakty społeczne, są czynnikami dynamizującymi turystyczną wymianę międzynarodową. Powoduje to wiele różnorodnych konsekwencji. Mogą one mieć charakter społeczny, ekonomiczny, ekologiczny, mogą być korzystne, mogą też powodować skutki negatywne. Problemy te zarówno w sferze uwarunkowań, jak i konsekwencji rozwoju turystyki w warunkach procesu integracji europejskiej stanowią przedmiot rozważań prezentowanej publikacji. Różnorodność poglądów, ujęć i sformułowań ukazuje bogactwo treści, jakie kryje w sobie turystyka, zjawisko, które rozpatrywać można z bardzo wielu różnych punktów widzenia. Anna Nowakowska
Książka "Turystyka międzynarodowa w procesie integracji Europy" - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu. Książka posiada 136 stron i została wydana w 2004 r.