Trywializacja feminizmu. Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power w kobiecej prasie ilustrowanej segmentu luksusowego
Olivia Kłusek
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 162 s. |
Wymiar: | 138x206 mm |
EAN: | 9788378655619 |
ISBN: | 978-83-7865-561-9 |
Data: | 2018-01-16 |
Opis książki:
Przedmiotem pracy jest problematyka trywializacji pojęcia feminizmu w mediach, a konkretnie w segmencie kobiecej prasy luksusowej. Punktem wyjścia poczynionych rozważań jest zjawisko negocjowania znaczenia feminizmu w mediach. Opisano przejawy postfeministycznego dyskursu w postaciach latte-feminizmu, pop-feminizmu i girl power oraz związki pomiędzy nimi a konkretnym tytułem prasowym ("Twój Styl", "Wysokie Obcasy", "Wysokie Obcasy Extra" i "Cosmopolitan"). Ponadto opracowano oryginalne, autorskie definicje form postfeminizmu, dotychczas niespotykane w pracach naukowych.
Książka "Trywializacja feminizmu. Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power w kobiecej prasie ilustrowanej segmentu luksusowego" - Olivia Kłusek - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 162 stron i została wydana w 2017 r.