Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym
Janina J. Sazon-Brykajło
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 114 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788375870770 |
ISBN: | 978-83-7587-077-0 |
Data: | 2009-02-09 |
Opis książki:
Książka wprowadza w problem trudności dzieci w operowaniu kodem językowym, postrzeganych także jako źródło specyficznych trudności w uczeniu się, zagadnienia budzącego coraz większe zainteresowanie wśród badaczy i praktyków. Podane są w niej propozycje rozwiązań terapeutycznych, co jest wyjściem naprzeciw naglącym potrzebom osób z takimi trudnościami, albowiem w istotnym stopniu ograniczają one osiągnięcie sukcesu w szkole z wszystkimi tego konsekwencjami.
W części teoretycznej poruszone są zagadnienia zmieniającego się zakresu pojęcia specyficznych trudności w uczeniu się i w tym kontekście rosnącej rangi problemu trudności w operowaniu kodem językowym, a także roli różnic indywidualnych w wykorzystywaniu kodu mowy w procesie przetwarzania informacji oraz związku tychże różnic z pojawieniem się specyficznych trudności szkolnych.
Część praktyczna książki zawiera propozycje metod rozwijania umiejętności rozpoznawania elementów wypowiedzi, jej struktury gramatycznej, a także manipulacji nimi w celu jej budowania. Część ćwiczeń ukierunkowana jest na rozwijanie umiejętności językowych zgodnie z naturalnym sposobem ich przyswajania przez dziecko, bez uświadamiania mu reguł rządzących językiem. W tej części przedstawione są także metody wprowadzania dziecka w świadomą, refleksyjną wiedzę o języku, czyli nauczania gramatyki. Przedstawione metody są wskazane w szczególności do pracy z osobami z trudnościami w operowaniu kodem mowy, ale korzystne dla wszystkich uczniów oraz zgodne ze wskazaniami psychologicznymi J. Piageta. Szczególnie przydatne mogą być w pracy z dzieckiem o obniżonych możliwościach poznawczych.
Książka "Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym" - Janina J. Sazon-Brykajło - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 114 stron i została wydana w 2009 r. Cena 14.59 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Dysleksja – dysfunkcje korowe, a może indywidualny profil przetwarzania informacji, czyli co o trudnościach w uczeniu się mówi teoria dominacji lateralnej
A gdyby zmienić metody nauczania?
Krotko o tym, dlaczego „rozmowne” dziecko może mieć trudności z posługiwaniem się mową pisaną oraz wypowiadaniem się na lekcji
Rozwijanie umiejętności rozumienia i ekspresji w mowie pisanej i rozmowie o nieobecnym
Wiedza metajęzykowa dzieci młodszych, czyli jak uczyć gramatyki, aby była prosta, zrozumiała i ciekawa
Wykorzystanie kontrastu i zestawień uogólniających w terapii dysortografii
Zakończenie – trochę refleksji o tym, czy myślenie niewerbalne to na pewno uboższy sposób myślenia
Bibliografia
Powrót