Trening asertywności w kształceniu pedagogicznym
Teresa Zubrzycka-Maciąg
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 178 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788322732830 |
ISBN: | 978-83-227-3283-0 |
Data: | 2011-06-17 |
Opis książki:
Asertywność traktuje się jako jeden z podstawowych wyznaczników kwalifikacji zawodowych nauczycieli i wychowawców. Rozwijanie umiejętności asertywnych sprzyja bowiem przezwyciężaniu problemów nerwicowych budowaniu zdolności samokontroli i odporności na stres oraz kształtowaniu umiejętności skutecznego i konstruktywnego funkcjonowania interpersonalnego. Powszechnie uważa się że gotowość do przejawiania zachowań asertywnych stanowi istotny warunek zdrowia psychicznego człowieka. Zamieszczony w pracy empirycznie zweryfikowany program rozwijania asertywności jest metodyczną propozycją dla osób profesjonalnie zajmujących się doskonaleniem umiejętności psychospołecznych pedagogów. Książka adresowana jest również do wszystkich osób pragnących rozwijać własne umiejętności asertywne w szczególności zaś do nauczycieli i wychowawców dla których pedagogiczne bycie wobec drugiego człowieka jest znaczącą wartością. Z myślą o nich obecne wydanie publikacji zostało wzbogacone o materiały służące do autodiagnozy asertywności pedagoga.
Książka "Trening asertywności w kształceniu pedagogicznym" - Teresa Zubrzycka-Maciąg - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 178 stron i została wydana w 2011 r.