Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 131 s. |
Wymiar: | 165X240 mm |
EAN: | 9788374173841 |
ISBN: | 978-83-7417-384-1 |
Data: | 2009-05-27 |
Opis książki:
Transformacja gospodarcza, zapoczątkowana reformami Leszka Balcerowicza i rządu Tadeusza Mazowieckiego, zrodziła zapotrzebowanie na specjalistów, którzy potrafią w zrozumiały sposób komunikować społeczeństwu istotę zmian ekonomicznych związanych z przejściem od gospodarki nakazowo-rozdzielczej do gospodarki rynkowej. Prywatyzacja, będąca jednym z fundamentalnych procesów okresu transformacji, wymagała i wymaga nadal zaangażowania specjalistów od komunikacji społecznej. Osoby posiadające umiejętność wyjaśnienia nowych kategorii ekonomicznych oraz prawidłowości gospodarki rynkowej, a przede wszystkim konsekwencji zmian systemowych są nadal - po prawie dwudziestu latach transformacji - bardzo poszukiwane.
Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations oraz specjalność o tej samej nazwie jest jedną z nielicznych tego typu jednostek i specjalności w Europie. Oprócz przyszłych dziennikarzy i publicystów ekonomicznych, kształcimy również specjalistów z zakresu public relations o nastawieniu ekonomicznym, w odróżnieniu od absolwentów wydziałów dziennikarstwa i nauk politycznych. Tego rodzaju specjalność zyskuje sobie coraz większą popularność wśród studentów. Rozpoczynaliśmy od jednej trzydziestoosobowej grupy słuchaczy, obecnie zaś na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i doktoranckich kształcimy już ponad dwustu studentów.
Prezentowana monografia zawiera najnowsze opracowania pracowników katedry, będące odzwierciedleniem ich zainteresowań badawczych. Poszczególne opracowania powstawały niezależnie, dlatego też naświetlają one różne zagadnienia. Pracownicy Katedry, którzy dotychczas prezentowali wyniki swoich badań w różnorodnych wydawnictwach, postanowili wydać pierwszy katedralny zeszyt naukowy. Monografię można podzielić na dwie części. Pierwsza, związana jest z transformacyjnym public relations, druga zaś dotyczy polskiego rynku mediów w okresie transformacji. Opracowania prezentują dotychczasowy stan badań w zakresie transformacyjnego public relations i lobbingu, wizerunku public relations w Polsce i Niemczech oraz perspektyw rozwoju tej dziedziny, a także transformacji polskiego rynku prasowego. Szczególnym dorobkiem katedry jest wprowadzenie do światowej literatury pojęcia: "transformacyjne public rełations". Kilka opracowali koncentruje się na ekonomicznych aspektach public relations, a szczególnie wizerunku przedsiębiorcy oraz organizacji pracodawców czy też wpływu publikacji prasowych na wartość przedsiębiorstwa i współpracy mediów z małymi i średnimi firmami.
Autorzy żywią nadzieję, że monografia spotka się z życzliwym przyjęciem przez Czytelników. Jednocześnie poszerzy ona krąg osób zainteresowanych prezentowaną w opracowaniu problematyką. Wyrażamy nadzieję, że w przyszłości podobne monografie będą ukazywały się regularnie, dzięki czemu będzie istniała możliwość prezentacji efektów badań naukowych pracowników Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations.
Książka "Transformacyjne public relations a media masowe" - Krzysztof Gołata - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 131 stron i została wydana w 2009 r.