TRANS 05. Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami
Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Rok wyd.: | 2005 |
Ilość stron: | 602 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373781733 |
ISBN: | 83-7378-173-0 |
Data: | 2010-04-30 |
Opis książki:
TRANS’05 jest kontynuacją cyklu konferencji TRANS organizowanych, począwszy od 1995 roku, co dwa lata przez Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Stanowią one forum dyskusyjne przedstawicieli nauki oraz praktyki gospodarczej nad zagadnieniami istotnymi dla działalności przedsiębiorstw zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw zależą współcześnie w dużej mierze od ich zdolności do ukształtowania właściwych relacji z interesariuszami (grupami interesów) występującymi wewnątrz organizacji i w jej otoczeniu. Istotne jest takie kształtowanie struktury i charakteru tych relacji, aby umożliwić wykorzystanie szans stwarzanych przedsiębiorstwu przez zachowania interesariuszy, minimalizować bądź neutralizować zagrożenia wynikające z ich działań oraz efektywnie budować kompetencje przedsiębiorstwa. Powyższe działania powinny zapewnić przedsiębiorstwu zrównoważony rozwój i prowadzić w konsekwencji do zwiększenia jego wartości w długim czasie.
Książka "TRANS 05. Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami" - Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski (red.) - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 602 stron i została wydana w 2005 r.
Spis treści:
Idea zrównoważonego rozwoju
Część I
Relacje transakcyjne i kooperacyjne z interesariuszami a rozwój przedsiębiorstwa
Mirosław Antonowicz
Problematyka marketingu relacji w sektorze transportu kolejowego – perspektywa nabywcy, dostawcy i innych interesariuszy
Anna Barwińska-Małajowicz
Inwestycje zagraniczne w kontekście relacji pomiędzy zagranicznym inwestorem a polskim pracownikiem
Barbara Bojewska
Znaczenie konkurencyjności i innowacyjności w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jakub J.Brdulak
Zarządzanie wiedzą a zarządzanie łańcuchami wartości
Marek Ciesielski
Relacje w sieciach dostaw a konkurencyjność i efektywność gospodarowania
Raluca Comiati, Cosmin Voicu Nistor
Considerations Regarding the Preoccupation of Romanian Firms in Attaining Client Satisfaction
Elżbieta Czarny, Jacek Miroński
Grupy interesu w przedsiębiorstwie – analiza neoklasycznej i współczesnych teorii
Małgorzata Dolińska
Współpraca organizacji uczących się w procesach innowacji na rynku UE
Alan J. Dubinsky, Jolanta Mazur, Rajiv Metha, Pia Polsa, Fan Xiucheng
Alianse strategiczne w międzynarodowych kanałach dystrybucji
Urszula Gołaszewska-Kaczan
Dialog z interesariuszami na przykładzie British American Tobacco Polska
Bożena Grad
Proces internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw kluczową determinantą konkurencyjności gospodarki i regionów w Polsce – implikacje dla tworzenia relacji biznesowych w sektorze regionalnego pasażerskiego transportu samochodowego
Barbara Grzybowska, Anna Strychalska-Rudzewicz
Współpraca przedsiębiorstw z jednostkami zewnętrznymi w zakresie działalności innowacyjnej
Bogusław Gulski
Kształtowanie relacji małych przedsiębiorstw jako instrument realizacji strategii wzrostu
Ryszard Jankowiak
Relacje dostawców z odbiorcami w systemie zarządzania jakością
Mónika-Anetta Juhász, Ioan Plaias
Features Concerning the Involvement of Romanian Firms in Partnership with Their Suppliers
Magdalena Kachniewska
„Zapewnienie wartości dla stron zainteresowanych ” jako przedmiot normy ISO 9004
Mirosław Kachniewski
Zmiany relacji pomiędzy interesariuszami spółek publicznych wynikające z dyrektywy UE o przejęciach spółek (2004/25/EC)
Grażyna Karwacka
Regulacyjna funkcja logistyki w równoważeniu rozwoju przedsiębiorstwa
Andrzej Letkiewicz
Samoregulacyjne uwarunkowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw
Beata Majecka
Kształtowanie zachowań warunkujących zrównoważony rozwój przedsiębiorstw
Witold Małachowski
Warunki konkurencyjności europejskiego przedsiębiorstwa ponadnarodowego na przykładzie koncernu Volkswagena
Elżbieta Marciszewska
Relacje kooperacyjne w rozwoju przedsiębiorstw transportu lotniczego
Czesław Mesjasz
Zmiany w nadzorze korporacyjnym w Unii Europejskiej
Eugeniusz Michalski
Przesłanki rozwoju potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw
Adam Mytlewski
Monitoring ekonomiczny w badaniu zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa
Adriana Paliwoda-Matiolańska
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem
Anna Reiwer-Kaliszewska
Postępowanie antydumpingowe po akcesji Polski do Unii Europejskiej
Jagienka Rześny-Cieplińska
Wpływ sprawności regulacji systemów przedsiębiorstw na zrównoważony rozwój
Anna Skowronek-Mielczarek
Zmiany struktur kapitałowych polskich przedsiębiorstw a możliwości ich rozwoju
Patrycja Sprawka
Współpraca z klientami w handlu detalicznym
Zbigniew Spyra
Współdziałanie zagranicznych sieci handlowych i krajowych dostawców w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych – wyniki badań
Marianna Strzyżewska
Czynniki współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w procesie ich internacjonalizacji
Anna Owidia Surmacz
Nieformalni inwestorzy venture capital w działalności rozwojowej przedsiębiorstw
Część II
Uwarunkowania prawne (regulacje) a możliwości zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw
Krzysztof Michaluk, Małgorzata Rochoń
Metody restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw a postępowanie naprawcze
Bartosz Targański
Nadużywanie pozycji dominującej a relacje z interesariuszami w świetle orzecznictwa polskiego
Część III
Uwarunkowania (relacje) finansowe jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw
Joanna Brózda
Finansowanie produkcji stoczniowej w Polsce w latach 1990–2004
Aleksandra Duliniec
Finansowanie warunkowe – integracja zarządzania ryzykiem i kapitałem w przedsiębiorstwie
Renata Beata Dylkiewicz
Mankamenty tradycyjnych wskaźników w ocenie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa – zamykanie luki pomiędzy ekonomicznym a księgowym modelem firmy
Robert Grochal
Obligacje zamienne na akcje jako sposób finansowania działalności przedsiębiorstwa
Karol M. Klimczak
Rationales for Corporate Risk Management from Stakeholders’ Perspective
Koło Marketingu Międzynarodowego
Leasing jako forma finansowania przedsiębiorstw
Paweł Kulpaka
Wpływ reformy systemu emerytalnego na sposoby finansowania przedsiębiorstw w Polsce
Część IV
Aspekty społeczne, etyczne i ekologiczne w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło
Determinanty ekologiczne konkurencyjności przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
Anna Brdulak
CSR jako nowa koncepcja rozwoju firm
Jerzy Czupiał
Czynniki zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa a jego umiędzynarodowienie
Katarzyna Dajczak
Etyka działalności firm rekrutacyjnych w kontaktach z ich interesariuszami
Tomasz Dołęgowski
Od etyki gospodarczej i etyki biznesu do Corporate Social Responsibility i koncepcji rozwoju zrównoważonego
Joanna Fryca
Polityka kadrowa przedsiębiorstw w kontekście ich zrównoważonego rozwoju
Anna Iwacewicz-Orłowska
Aspekty ekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Małgorzata Jaworek
Sytuacja pracowników w przedsiębiorstwach sprywatyzowanych z udziałem inwestorów zagranicznych (kilka refleksji na podstawie badania empirycznego)
Kornelia Karcz
Kulturowe uwarunkowania marketingu relacji w otoczeniu międzynarodowym
Koło Marketingu Międzynarodowego
Wejście Polski do Unii Europejskiej a zmiany norm ekologicznych i konsekwencje dla rozwoju przedsiębiorstw
Marek Kosycarz, Dominika Koturbasz, Piotr Marczuk
Praktyczne zastosowanie standardu AA1000 w dialogu społecznym prowadzonym przez British American Tobacco Polska jako narzędzie kształtowania długotrwałych relacji z interesariuszami
Izabela Kowalik, Marian Moszoro
Arrow – Lind Theorem in the Context of Public-Private Partnerships.Policies and Market Evidence
Franciszek (Frank) Krawiec, Stella Krawiec
Koncepcja marketingu w firmie relacji
Jerzy Lewandowski, Konrad Niziołek
Analiza i ocena poziomu wybranych obszarów społecznej odpowiedzialności w organizacjach polskich
Maciej Mitręga
Zastosowanie marketingu relacji w przedsiębiorstwach – wybrane kryteria diagnostyczne
Andrzej Olak
Zmiany siły i roli związków zawodowych w Polsce – doświadczenia ostatniego 15-lecia
Magdalena Lidia Rzemieniak
Interesariusze w procesie planowania strategii marketingowej na rynku trudnym lub schyłkowym
Agnieszka Skowrońska
Społeczna odpowiedzialność w teorii i praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw
Michał Spychalski
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w świetle wymogu ekonomicznej efektywności
Barbara Szymoniuk
Dolina Ekologicznej Żywności – wdrażanie koncepcji klasteringu na Lubelszczyźnie
Anna Witek-Crabb
Zrównoważony rozwój przedsiębiorstw – więcej niż ekorozwój
Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk
Społeczne wartości marki
Grażyna Wojtkowska-Łodej
Polska w Unii Europejskiej. Uwarunkowania ekologiczne rozwoju przedsiębiorstw
Michał Zaborek
Etyka i wartości w działalności firm
Anna Zych
Nieuczciwa konkurencja jako element nieetycznego zachowania przedsiębiorstw w życiu gospodarczym