pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Traktat o harmonii 1722. Księga III. Zasady kompozycji. Księga IV. Zasady akompaniamentu

Autor książki:

Jean Philippe Rameau

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2022
Oprawa: twarda
Ilość stron: 332 s.
Wymiar: 205x295 mm
EAN: 9788382880120
ISBN: 978-83-8288-012-0
Data: 2022-03-17
137.03 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

WPROWADZENIE

INDEKS NAJWAŻNIEJSZYCH TERMINÓW I POJĘĆ

NOTA EDYTORSKA

JEAN PHILIPPE RAMEAU, TRAKTAT O HARMONII (1722)

KSIĘGA III. ZASADY KOMPOZYCJI

ROZDZIAŁ I
Wprowadzenie do praktyki muzycznej
ROZDZIAŁ II
O basie fundamentalnym
ROZDZIAŁ III
O akordzie doskonałym, od którego rozpoczynamy kompozycję czterogłosową
ROZDZIAŁ IV
O następstwie akordów
ROZDZIAŁ V
Kilka reguł, których należy przestrzegać
ROZDZIAŁ VI
O akordzie septymowym
ROZDZIAŁ VII
Uwagi o dysonansie
ROZDZIAŁ VIII
O tonacji i skali
ROZDZIAŁ IX
O harmonicznym prowadzeniu konstrukcji wielogłosowej kiedy bas jest prowadzony w sposób diatoniczny
ROZDZIAL X
O basse-continuë
ROZDZIAŁ XI
O ruchu basu, który zarazem wpływa na ruch akordów oraz o tym co łączy akord
będący w przewrocie z jego postacią zasadniczą
ROZDZIAŁ XII
Ciąg dalszy reguł wyprowadzonych z powyższego przykładu
ROZDZIAŁ XIII
O kadencji doskonałej
ROZDZIAŁ XIV
O nucie prowadzącej i sposobie rozwiązywania wszystkich dysonansów
ROZDZIAŁ XV
O undecymie zwanej kwartą
ROZDZIAŁ XVI
O kadencji nieregularnej
ROZDZIAŁ XVII
O różnych możliwych i powiązanych ze sobą wariantach w ruchu basu, które w żaden
sposób nie zmieniają następstw głosów wyższych
ROZDZIAŁ XVIII
O sposobie przygotowywania dysonansów
ROZDZIAŁ XIX
O przypadkach, w których dysonansów nie da się przygotować
ROZDZIAŁ XX
Szczegółowe omówienie różnych możliwych wariantów przebiegu basu w zależności od rodzajów użytych w nim dysonansów
ROZDZIAŁ XXI
O akordzie z sekundą
ROZDZIAŁ XXII
O tonacjach i skalach w ogólności
ROZDZIAŁ XXIII
O przechodzeniu z jednej tonacji do drugiej, co również zwiemy „modulowaniem”
ROZDZIAŁ XXIV
Ciąg dalszy reguł omawianych w poprzednim rozdziale
ROZDZIAŁ XXV
W jaki sposób odczytać akordy, które należy zbudować na nutach basu w dowolnym
jego przebiegu
ROZDZIAŁ XXVI
O sposobie używania septymy na wszystkich dźwiękach danej tonacji w ruchu
diatonicznym
ROZDZIAŁ XXVII
O tym, jak różne dźwięki należące do kilku następujących po sobie akordów mogą
być tym samym dysonansem i jak należy je rozwiązywać na dźwięki, które wydają
się być dźwiękami obcymi
ROZDZIAŁ XXVIII
O wszystkich odstępstwach od reguł, a zwłaszcza o kadencji zwodniczej
ROZDZIAŁ XXIX
O akordzie z kwintą zwiększoną
ROZDZIAŁ XXX
O akordzie nonowym
ROZDZIAŁ XXXI
O akordzie undecymowym, zwanym akordem z kwartą
ROZDZIAŁ XXXII
O akordzie z septymą zwiększoną
ROZDZIAŁ XXXIII
O akordzie z sekundą zwiększoną i jego przewrotach
ROZDZIAŁ XXXIV
O chromatyce
ROZDZIAŁ XXXV
O sposobie użycia tego, o czym dotąd powiedziano
ROZDZIAŁ XXXVI
O konstrukcji dwugłosowej
ROZDZIAŁ XXXVII
O ukośnym brzmieniu półtonu
ROZDZIAŁ XXXVIII
O sposobie tworzenia melodii ponad basem
ROZDZIAŁ XXXIX
O melodii figurowanej czyli o supozycji
ROZDZIAŁ XL
O sposobie tworzenia basu fundamentalnego pod napisanym już dessus
ROZDZIAŁ XLI
Sposób komponowania [partii] basse continuë do napisanego już dessus
ROZDZIAŁ XLII
Praktyczne uwagi do poprzedniego rozdziału
ROZDZIAŁ XLIII
O tym, na co należy zwracać uwagę w kompozycji na dwa, trzy i cztery głosy
ROZDZIAŁ XLIV
O rysunku [tematu], imitacji i fudze
KSIĘGA IV. ZASADY AKOMPANIAMENTU
ROZDZIAŁ I
Jak odczytywać interwały na klawiaturze
ROZDZIAŁ II
Czym różnią się interwały majorowe od minorowych, a czym interwały czyste od zwiększonych lub zmniejszonych
ROZDZIAŁ III
O układzie ręki i ułożeniu palców
ROZDZIAŁ IV
O sposobie odnajdywania akordów na klawiaturze
ROZDZIAŁ V
Uwagi praktyczne o wszystkich akordach
ROZDZIAŁ VI
O tonacjach i skalach
ROZDZIAŁ VII
O porządku, który winien być obecny w następstwie akordów budowanych
na kolejnych dźwiękach każdej tonacji
ROZDZIAŁ VIII
Nadrzędne reguły
ROZDZIAŁ IX
O różnych akordach, które winny się pojawić po akordzie septymowym
zbudowanym na tym samym stopniu
ROZDZIAŁ X
O akordzie z sekundą
ROZDZIAŁ XI
O akordach sekstowych
ROZDZIAŁ XII
O akordzie z sekundą zwiększoną i jego przewrotach
ROZDZIAŁ XIII
O akordach supozycyjnych
ROZDZIAŁ XIV
Uwagi o zależnościach między wszystkimi powyższymi akordami
ROZDZIAŁ XV
O sposobie przygotowywania i rozwiązywania wszystkich dysonansów, dzięki czemu wiemy, w jakiej jesteśmy tonacji; oraz o akordach, które należy zbudować na każdej nucie owej tonacji
ROZDZIAŁ XVI
O chromatyce
ROZDZIAŁ XVII
Uwagi podsumowujące różne następstwa akordów
ROZDZIAŁ XVIII
Reguły niezbędne dla dobrego akompaniamentu
ROZDZIAŁ XIX
O sposobie cyfrowania basse continuë oraz o tym, jak rozpoznać oznaczone różnymi
cyframi akordy
ROZDZIAŁ XX
Jak odnaleźć te nuty basu, na których powinny być zbudowane określone akordy

SUMMARY
BIBLIOGRAFIA

Książka "Traktat o harmonii 1722. Księga III. Zasady kompozycji. Księga IV. Zasady akompaniamentu" - Jean Philippe Rameau - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 332 stron i została wydana w 2022 r. Cena 137.03 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.