pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Studium socjopedagogiczne

Autor książki:

Agnieszka Cybal-Michalska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 252 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323216872
ISBN: 83-232-1687-8
ISSN: 0083-4254
Data: 2009-10-19
Cena wydawcy: 53.52 złpozycja niedostępna

Opis książki:

The narrative used in the work represents the ground for meeting the fundamental goal of the research explorations, which was the investigation of the youth`s identity in the perspective of the globalizing world. The results of the study inspire us to a humanistic reflection on the youth`s autodefinition as the main actor of prospective changes, the actor who seeks projections, shapes his own reference, updates the knowledge of himself, the world and his relations with the globalizing world. The analysis and the interpretation of the research led to a definition of the youth`s proprogressive orientation standing for the essence of an active participation and co-operation in the global reality, helping maintain the susceptibility to globalization processes in the world and contributing to a critical and permanent thought and evaluation of the changes taking place in the modem society.

Książka "Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Studium socjopedagogiczne" - Agnieszka Cybal-Michalska - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2006 r.

Spis treści:

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1. GLOBALIZACJA WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA - APOGEUM CZY ZMIERZCH CYWILIZACYJNY?
1.1. Globalizacja - rozważania o naturze pojęcia
1.2. Czynniki historyczne i źródła globalizacji
1.3. Polityczna i gospodarcza płaszczyzna globalizacji
1.4. Ruchy antyglobalizacyjne i krytyka globalizacji

ROZDZIAŁ 2. SPOŁECZNO-KULTUROWY WYMIAR PROCESÓW GLOBALIZACJI
2.1. Społeczeństwo współczesne - wyzwania dla przyszłości
2.2. Dylematy tożsamościowe w procesie zmiany kulturowej
2.3. Indywidualizm i kolektywizm jako kulturowe orientacje normatywne i wzory mentalności

ROZDZIAŁ 3. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ
3.1. Problemy i hipotezy badawcze
3.2. Zmienne i wskaźniki
3.3. Metoda i technika badawcza
3.4. Próba badawcza, teren i organizacja badań
3.5. Społeczna i demograficzna charakterystyka badanej populacji

ROZDZIAŁ 4. INDYWIDUALNE (AUTO) DEFINICJE I INTERPRETACJE WYBRANYCH ASPEKTÓW ŚWIATA GLOBALNEGO Z PERSPEKTY- WY BADANEJ MŁODZIEŻY
4.1. Subiektywny aspekt poczucia tożsamości młodzieży i ocena pokolenia rówieśników w sfragmentaryzowanym społeczeństwie globalnym
4.2. Orientacje normatywne badanej młodzieży skoncentrowane na dymensji indywidualizm v/s kolektywizm w kontekście procesów globalizacji
4.3. Zjawisko globalizacji współczesnego świata w percepcji i ocenie badanej młodzieży

ROZDZIAŁ 5. HOMO EXPLORENS JAKO PRZESTRZEŃ EDUKACYJNEJ NARRACJI WSPÓŁCZESNOŚCI
5.1. Poszukiwanie prawdy przez człowieka późnej nowoczesności w procesie dialogowej relacji z "innością"
5.2. Tożsamość poszukująca jako wyraz zgody jednostki na "dezintegrację pozytywną"
5.3. "Etos demokratyczny" jako wzorzec mentalności jednostek we współczesnym świecie

Bibliografia

Aneks 2

The Youth`s Identity in the Perspective of the Global World. Sociopedagogical Study (Summary)