Topics in Applied Psycholinguistics

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 178 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380124295 |
Data: | 2025-03-31 |
Opis e-booka:
Tom Topics in Applied Psycholinguistics pod redakcją Danuty Gabryś-Barker jest zbiorem artykułów badawczych zajmujących się tematyką związaną z przyswajaniem/uczeniem się języka obcego/drugiego z perspektywy badawczej psycholingwistyki stosowanej. Obejmuje artykuły poświecone zagadnieniom przyswajania poszczególnych poziomów języka obcego (fonologia, słownictwo), jak również porusza tematykę związaną z osobowością uczącego się, jego sferą emocji oraz zagadnieniu rozwijania współpracy w grupie, jaką jest klasa. Jest to interesująca pozycja nie tylko ze względu na przedstawioną tematykę, ale również ze względu na różnorodność metod badawczych stosowanych przez poszczególnych autorów w przedstawionych przez nich badaniach, począwszy od tradycyjnych metod do bardziej innowacyjnych. Książka powstała z myślą o studentach, przyszłych nauczycielach języka angielskiego jako obcego, ale będzie też zapewne interesująca dla innych badaczy zajmujących się zagadnieniami z zakresu psycholingwistyki i psycholingwistyki stosowanej.
E-book „Topics in Applied Psycholinguistics” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Introduction: The scope of applied psycholinguistics (Danuta Gabryś-Barker) / 7
Janusz Arabski
Acquiring meaning of foreign vocabulary / 13
Andrzej Porzuczek, Arkadiusz Rojczyk
The phonological functions of segmental and subsegmental duration / 29
Joanna Nykiel
Language production and online language comprehension behavior / 51
Agnieszka Solska, Arkadiusz Rojczyk
Appreciation of purposive ambiguity: The relevance of puns in city promotional slogans / 65
M. Krzysztof Szymczak
Verbal dominance vs. temperamental and anxiety variables of FL university students / 87
Danuta Gabryś-Barker
“We are human beings, not robots”: On the psychology of affect in education / 113
Dagmara Gałajda
Group cohesiveness / 137
Katarzyna Bańka
Psycholinguistic aspects of acquisition of Chinese character by beginner students / 155