To się czyta. Promocja książki w dodatkach do wybranych polskich gazet codziennych w latach dziewięćdziesiątych XX wieku
Magdalena Przybysz-Stawska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Ibidem |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 240 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788388679513 |
ISBN: | 978-83-8867-951-3 |
Data: | 2008-10-24 |
Opis książki:
W pracy poddano analizie trzy dodatki literackie: "Gazetę o Książkach” (wydawaną razem z "Gazetą Wyborczą”), "Rzeczpospolitą i Książki” (dodatek do "Rzeczypospolitej”) i "Życie z Książkami” (wkładka do "Życia”). Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy pomimo różnic można wyodrębnić wspólny dla nich kanon zainteresowań literackich: zalecanych pisarzy i tytułów, jak również książek reklamowanych na ich łamach. Czy niezależnie od tego, czy czytelnik kupował "Gazetę Wyborczą”, "Rzeczpospolitą” czy też "Życie” docierała do niego informacja o tych samych książkach? Czy może było wręcz przeciwnie – wybór określonego dziennika determinował jednocześnie to, o jakich tytułach dowiadywał się odbiorca? Czy istniały w latach 90. XX w. "powszechniki lekturowe”, czyli zestaw książek zalecanych w tym samym okresie czytelnikom "Gazety Wyborczej”, "Rzeczypospolitej” i "Życia”.
Publikacja bogato udokumentowana licznymi tabelami i wykazami.
Książka "To się czyta. Promocja książki w dodatkach do wybranych polskich gazet codziennych w latach dziewięćdziesiątych XX wieku" - Magdalena Przybysz-Stawska - oprawa miękka - Wydawnictwo Ibidem. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2006 r. Cena 22.02 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.