Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Atut |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 390 s. |
Wymiar: | 155x225 mm |
EAN: | 9788374325592 |
ISBN: | 978-83-7432-559-2 |
Data: | 2009-12-04 |
Opis książki:
W przeciwieństwie do dwóch ostatnich dekad XX wieku współczesne teorie komunikowania i mediów wydają się nawet czytelnikowi dobrze zorientowanemu w rozległości współczesnej refleksji naukowej na ten temat (czy lepiej: na te tematy) wprost nieobjęte. Szkoły badawcze, strategie poznawcze, metody analityczne, doświadczenia systemów medialnych - na każdym z etapów badania, opisu i systematyki rzeczywistości zmediatyzowanej napotykamy potężną bibliotekę źródeł, przepastne archiwa, zróżnicowane publiczności, w sumie, jak powiadają użytkownicy tego świata, złożone sample mentalne, wypełniające referaty, konferencje i biblioteki, wobec obszerności których często odczuwamy po prostu bezradność.
Z podobnych względów zbiór Teorie komunikacji i mediów także nie stanowi systematycznego wykładu teoretycznego ani też nie rości sobie pretensji do ogarnięcia wszystkich aspektów komunikowania. Wydaje się jednak projektem publikacji bardzo ciekawej i - swoiście - instruktażowej. Oto czytany korpus tekstów redaktorzy tomu chcą złożyć nie w strukturalną całość (bo i jak), lecz w intrygujący almanach naukowy z rozpoznawania współczesności mediów zarówno w klasycznych, jak i zdigitalizowanych formach.
Prof. dr hab. Leszek Pułka
Książka "Teorie komunikacji i mediów cz. 1" - Marek Graszewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Atut. Książka posiada 390 stron i została wydana w 2009 r.