Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 172 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323331889 |
ISBN: | 978-83-233-3188-9 |
Data: | 2011-11-07 |
Opis książki:
Przed przeczytaniem tej książki sądziłem, że teoria zakupów nie jest możliwa. Zmieniłem zdanie. Daniel Miller przekonuje, że zakupy to praktyka rytualna zorientowana na innych. W ten sposób przywraca serce ujęciom konsumpcji, które zbyt często zakładają, że zakupy to czynność aspołeczna a nawet antyspołeczna. Nadzwyczajne.
Nigel Thrift, University of Bristol
Ta książka proponuje bardzo oryginalne spojrzenie na jedną z najbardziej podstawowych codziennych czynności – na zakupy. Zwykle przyjmujemy, że w zakupach chodzi przede wszystkim o jednostki i materializm. Miller odrzuca to założenie i podąża zaskakującą drogą analizy zakupów na zasadzie analogii z antropologicznymi badaniami rytuału ofiarnego. Twierdzi, że akt nabywania dó niemal zawsze powiązany jest z innymi relacjami społecznymi, zwłaszcza tymi, których podstawą jest miłość i troska.
Daniel Miller jest profesorem antropologii w University College w Londynie.
Książka "Teoria zakupów" - Daniel Miller - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 172 stron i została wydana w 2011 r.