Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Prószyński |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 384 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788376483818 |
ISBN: | 978-83-7648-381-8 |
Data: | 2010-04-23 |
Opis książki:
Czym właściwie jest kapitalizm konsumpcyjny Konsumpcjonizm trudno opisać jest jak ocean a my - jak unoszący się w nim plankton. Zdrowy rozsądek podpowiada nam że kupujemy rzeczy aby cieszyć się z ich posiadania badania dowodzą jednak że przyjemność związana z nabyciem nowej rzeczy nie trwa długo. Dlaczego w takim razie biegniemy dalej w kołowrocie konsumpcji - pracując kupując nakręcając aspiracje Odpowiedź daje nam biologia. Środowiskiem naszych przodków były małe grupy społeczne w których dobry wygląd i wysoki status pomagały nie tylko przetrwać lecz także zdobyć partnera i wychować dzieci. Świadczy to o tym jak bardzo nieadekwatne jest słowo materializm w odniesieniu do konsumpcji. Dziś stroimy się w dobra materialne i usługowe bardziej po to by zrobić wrażenie na innych ludziach niż po to by cieszyć się kęsem świeżo upolowanej materii. Wiele produktów jest przede wszystkim sygnałami a dopiero potem materialnymi przedmiotami. Nasze mózgi wykształciły się by dążyć do podstawowego społecznego celu wyglądać dobrze w oczach innych. Nabywanie robiących duże wrażenie produktów w gospodarce pieniężnej jest jednym z najnowszych sposobów realizacji tego celu.
Książka "Teoria szpanu. Seks, ewolucja i zachowania klienta" - Geoffrey Miller - oprawa miękka - Wydawnictwo Prószyński. Książka posiada 384 stron i została wydana w 2010 r.