Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Instytut Wiedzy i Innowacji |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 410 s. |
Wymiar: | 155x224 mm |
EAN: | 9788360653098 |
ISBN: | 978-83-6065-309-8 |
Data: | 2013-12-27 |
Opis książki:
Książka jest zbiorem 26 prac autorów związanych z różnymi ośrodkami akademickimi w Polsce. Składa się z trzech części.1. W części pierwszej autorzy skupili się rozważaniach dotyczących innowacyjności. Zdecydowana większość tekstów kładzie nacisk na kondycję innowacyjną polskiej gospodarki. Innym motywem przewodnim prezentowanych w części pierwszej tekstów są rozważania na temat czynników decydujących o poziomie innowacyjności w makroskali.
2. W części drugiej wolumenu następuje przejście z poziomu makro na poziom mikro. Autorzy zaprezentowanych w tym miejscu prac skupiają się na teoretycznych i empirycznych kwestiach związanych z innowacyjnością przedsiębiorstw, zwracając uwagę na czynniki determinujące innowacyjność i na bariery, z którymi muszą borykać się innowacyjne przedsiębiorstwa.
3. Część trzecia to z kolei prezentacja innowacyjności regionów oraz przykładów innowacyjnych przedsiębiorstw. W części tej zawarto również rozważania nad innowacyjnymi działaniami i produktami, jak i barierami, które mogą wpłynąć na poziom innowacyjności firm oraz całej gospodarki.
Innowacyjność staje się zjawiskiem coraz bardziej istotnym, szczególnie w dobie powstawiania gospodarek i społeczeństw opartych na wiedzy. Książka wskazuje na przewagę krajów opierających rozwój przedsiębiorczości na wzroście poziomu innowacyjności, który stał się specyficzną miarą nowoczesnego rozwoju gospodarczego, a także nowym sposobem konkurowania na rynku globalnym.
Warto podkreślić, iż innowacje nie powstają samoistnie, lecz są wynikiem działań podejmowanych przez podmioty gospodarcze. Autorzy niniejszego tomu prowadzą rozważania na temat czynników decydujących o poziomie innowacyjności w makroskali oraz kondycji polskiej gospodarki pod względem innowacyjności. Zwracają również uwagę na skalę mikroekonomiczną i analizują czynniki determinujące innowacyjność firm oraz bariery, z którymi borykają się innowacyjne przedsiębiorstwa.
Książka prezentuje i systematyzuje wiedzę teoretyczną z zakresu innowacji oraz weryfikuje teorie w oparciu o badania empiryczne. Tom ten stanowi więc ciekawą i inspirującą pozycję dla wszystkich zainteresowanych problematyką innowacji.
Książka "Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw" - oprawa miękka - Wydawnictwo Instytut Wiedzy i Innowacji. Książka posiada 410 stron i została wydana w 2008 r. Cena 26.89 zł. Zapraszamy na zakupy!