pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Temporalne orientacje teleologiczne nauczycieli

Autor książki:

Małgorzata Kunicka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2005
Oprawa: miękka
Ilość stron: 144 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373085985
ISBN: 83-7308-598-X
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 30.47 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Temporalne punkty odniesienia, jakie stosuje człowiek w rozpatrywaniu zdarzeń, są uzależnione od sposobu, w jaki postrzega samego siebie w czasie. Badania dowodzą, że ludzie przypisują przeszłości, teraźniejszości i przyszłości różne znaczenie. Typ orientacji temporalnej człowieka zależy od tego, jaki obszar czasu uznaje on za najważniejszy.

Nauczyciel, rozpatrując zdarzenia edukacyjne, podlega także zasadzie temporalnych punktów odniesienia. Wyznaczając konkretne cele edukacyjne wobec uczniów – wychowanków, nie pozostaje wolny od własnej temporalności. Realizując wyznaczone przez siebie cele edukacyjne, może zakładać, że cechą pożądaną u ucznia jest umiejętność dostosowania do ciągle zmieniającej się rzeczywistości, albo może dążyć do tego, by w przyszłości jego dzisiejszy uczeń tworzył tę rzeczywistość.

Autorka zwróciła się głównie ku nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, ponieważ to oni właśnie rozpoczynają z dzieckiem wkraczającym w mury szkoły na wiele lat, wędrówkę po ścieżkach wiedzy i umiejętności oraz wspomagają jego wielostronny rozwój.

Książka "Temporalne orientacje teleologiczne nauczycieli" - Małgorzata Kunicka - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 144 stron i została wydana w 2005 r.

Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Teleologia edukacyjna
Edukacyjne wyzwania globalizacji
Cele edukacji w zmieniającym się społeczeństwie
Zadania i cele edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział II. Orientacje temporalne i ich teoretyczne odniesienia
Człowiek umiejscowiony w czasie
Orientacja temporalna jako jeden z aspektów osobowości
Nauczyciel w perspektywie orientacji temporalnych
Rozdział III. Typy orientacji temporalnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie celów edukacyjnych
Orientacja retrospektywna
Orientacja prezentystyczna
Orientacja futurystyczna
Rozdział IV. Typy orientacji teleologicznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Nastawienie w zakresie celów a orientacje temporalne nauczycieli
Dystans formułowania celów a orientacje temporalne nauczycieli
Związek orientacji temporalnej z orientacją teleologiczną
Zakończenie
Bibliografia Summary