pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Telewizja publiczna w Hiszpanii. Pomiędzy polityką a rynkiem. Seria: Komunikowanie i media

Autor książki:

Michał Kuś

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 132 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788322933688
ISBN: 978-83-2293-368-8
Data: 2013-08-08
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Pisząc o historii i współczesności hiszpańskich mediów publicznych, niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że są one swego rodzaju zwierciadłem, w którym odbijają się wydarzenia ze współczesnej historii politycznej, społecznej i gospodarczej Królestwa Hiszpanii. Dotyczy to przede wszystkim publicznej telewizji, która jest przedmiotem zainteresowania pracy.

Od swoich początków w latach dyktatury generała Franco, przez burzliwy okres przejścia od dyktatury do demokracji, po kolejne rządy działające po roku 1982 - w każdym z tych okresów hiszpańska telewizja odegrała znaczącą rolę w przebiegu procesów politycznych i społecznych zachodzących w tym kraju.

Historyczna ewolucja hiszpańskich mediów publicznych opisana jest z kilku perspektyw. Po pierwsze, rozpatrywany jest kontekst prawny, czyli ustawodawstwo dotyczące mediów elektronicznych. Przedmiotem zainteresowania są tu nie tylko ostateczne regulacje, lecz także sam przebieg procesów ustawodawczych, w wielu wypadkach dostarczający interesujących faktów z zakresu relacji mediów i polityki. Następnie omawiane są także: polityka kadrowa, kontrola finansowa oraz kontrola zawartości. Taki schemat analizy opiera się przede wszystkim na koncepcji J. Blumlera i M. Gurevitcha, dotyczącej wymiarów relacji mediów i polityki.

Wszystko to służyć ma znalezieniu odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku Hiszpanii możemy mówić o szczególnym modelu funkcjonowania mediów publicznych, w szczególności zaś publicznej telewizji. W świetle opisanych w pracy faktów pojawiają się pewne przesłanki sprzyjające wyciągnięciu takiego wniosku. Jednocześnie jednak możemy zaobserwować wiele tendencji, które można kwalifikować jako wspólne dla większości europejskich rynków telewizyjnych.

Książka "Telewizja publiczna w Hiszpanii. Pomiędzy polityką a rynkiem. Seria: Komunikowanie i media" - Michał Kuś - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 132 stron i została wydana w 2013 r.