Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 252 s. |
Wymiar: | 146x208 mm |
EAN: | 9788361408642 |
ISBN: | 978-83-6140-864-2 |
Data: | 2009-02-10 |
Opis książki:
Juliusz Braun, na przykładzie zmian w telewizji publicznej w Polsce, opisuje proces odchodzenia od monopolistycznego modelu funkcjonowania telewizji i radia oraz tworzenie nowego systemu medialnego, w którym obok nadawców prywatnych kształtowany jest model publicznej telewizji i radiofonii. Wyjaśnia wpływ kultury politycznej, zwłaszcza kultury politycznej elit, na proces tworzenia systemu mediów publicznych oraz wpływ radia i telewizji publicznej na kształtowanie kultury politycznej społeczeństwa.
Prof. dr hab. Jan Garlicki, Instytut Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski Choć ostatnio problem telewizji publicznej podejmowany jest przez wielu autorów, to rzadko omawiane jest miejsce telewizji publicznej w systemie politycznym. W książce Telewizja publiczna w czasach transformacji Juliusz Braun przekonuje nas, że w Polsce dyskurs o mediach publicznych ciągle wraca do tego samego punktu. Nowelizacje ustaw mają charakter techniczny lub polityczny. Dla kultury politycznej oznacza to, że dominuje w niej gra o sumie zerowej, a nie dążenie do konsensusu. Kształtowanie modelu mediów publicznych dowodzi, że uczestnicy tego procesu nie uczą się na błędach ani własnych, ani cudzych.
Prof. dr hab. Beata Ociepka, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Wrocławski
Książka "Telewizja publiczna w czasach transformacji" - Juliusz Braun - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2008 r.