Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Papieska Akademia Teologiczna |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 451 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788389017673 |
ISBN: | 83-89017-67-9 |
Data: | 2001-02-02 |
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Niniejsza rozprawa jest próbą odpowiedzi na istotne dla współczesnego człowieka, żyjącego pod przemożnym wpływem telewizji, pytania: jakie wartości i w jaki sposób przekazuje telewizja (przede wszystkim polski nadawca), pełniąc różnorodne funkcje w społeczeństwie? W jakiej mierze zapis o respektowaniu wartości chrześcijańskich może być realizowany w modelach telewizji publicznej i telewizji komercyjnej w Polsce? Jakie wartości należałoby promować w przekazie telewizyjnym, by sprzyjał on wszechstronnemu rozwojowi człowieka i postępowi ludzkości? – (ze Wstępu)
Książka "Telewizja a świat wartości" - ks. Andrzej Baczyński - oprawa miękka - Wydawnictwo Papieska Akademia Teologiczna.
Spis treści:
I. Filozoficzne i teologiczne rozumienie wartości
1. Człowiek i świat wartości
2. Wartości chrześcijańskie
II. Modele i funkcje telewizji
1. Typy organizacji przekazu telewizyjnego
2. Podstawowe funkcje telewizji
III. Kryteria wartościowania i nośniki wartości
1. Kryteria wartościowania w telewizji
2. Podstawowe nośniki wartości w przekazie telewizyjnym
IV. Hierarchia wartości a postawy kształtowane pod wpływem telewizji
1. Telewizyjna hierarchia wartości
2. Postawy negatywne
3. Postawy pozytywne
V. Wartości chrześcijańskie w przekazie telewizyjnym
1. Powinności telewizji w zakresie respektowania wartości chrześcijańskich
2. Czynniki sprzyjające respektowaniu wartości chrześcijańskich w prze-kazie telewizyjnym
3. Wartości szczególnie pożądane w przekazie telewizyjnym
1. Człowiek i świat wartości
2. Wartości chrześcijańskie
II. Modele i funkcje telewizji
1. Typy organizacji przekazu telewizyjnego
2. Podstawowe funkcje telewizji
III. Kryteria wartościowania i nośniki wartości
1. Kryteria wartościowania w telewizji
2. Podstawowe nośniki wartości w przekazie telewizyjnym
IV. Hierarchia wartości a postawy kształtowane pod wpływem telewizji
1. Telewizyjna hierarchia wartości
2. Postawy negatywne
3. Postawy pozytywne
V. Wartości chrześcijańskie w przekazie telewizyjnym
1. Powinności telewizji w zakresie respektowania wartości chrześcijańskich
2. Czynniki sprzyjające respektowaniu wartości chrześcijańskich w prze-kazie telewizyjnym
3. Wartości szczególnie pożądane w przekazie telewizyjnym